مقاومت، موضع نخست وزیر عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی را رد می‌کند

دوشنبه 26 دی 1401 - 13:36

یک تحلیلگر مسائل سیاسی در عراق تأکید کرد موضع نخست‌وزیر عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق نه موضع چارچوب هماهنگی، بلکه صرفا موضعی حکومتی است.

العالم- عراق

محمد شیاع السودانی از سوی ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (به استثنای مقتدا صدر) برای تصدی پست نخست وزیری تعیین و در مجلس این کشور نیز رای آورد. عراق دارای حکومت پارلمانی است و نخست وزیر از سوی حزب یا گروهی که اکثریت پارلمانی را در دست دارد و یا ائتلافی از اکثریت برای تصدی این سمت به رییس جمهور معرفی می شود.

"حيدر البرزنجی" تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تأکید کرد موضع "محمد شیاع السودانی" نخست‌وزیر عراق درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، به چارچوب هماهنگی که شامل رهبران جناح‌های مقاومت است مربوط نمی‌شود، عراق هیچ نیازی به نیروهای خارحی ندارد؛ زیرا این کشور از داعش رهایی یافته است.

این تحلیلگر عراقی با اشاره به اینکه رهبران مقاومت پیشتر نیز بارها بر مخالفت‌شان با حضور نیروهای خارجی در عراق تأکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد که ملت عراق هرگز حضور نیروهای آمریکایی را برنمی‌تابند.

طبق این گزارش، محمد السودانی اخیرا در مصاحبه با "وال استریت ژورنال"، از حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دفاع کرد و هیچ جدول زمانی برای خروج آنها تعیین نکرد.

السودانی با اشاره به نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به واحدهای عراقی در مقابله با داعش آموزش می‌دهند، گفت که نیروهای خارجی همچنان مورد نیاز هستند.

پربیننده ترین خبرها