تماس های نماینده سازمان ملل در امور یمن به کجا رسید؟

تماس های نماینده سازمان ملل در امور یمن به کجا رسید؟
جمعه 30 دی 1401 - 21:33

شکست تلاش‌های بین‌المللی برای رفع محاصره یمن، سوالات و انتظاراتی برای ناظران یمنی درباره آینده درگیری دولت نجات ملی و کشورهای ائتلاف متجاوز به وجود آورده است.

العالمنظرکده

برخی ناظران سیاسی گفتند سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم تأسیس شد و در بسیاری از پرونده‌های سیاسی، دستورات قدرت‌های بزرگ بنیان‌گذار سازمان ملل و شورای امنیت را اجرا می‌کند

این پژوهشگران سیاسی افزودند یمن تاکنون ندیده که سازمان ملل،نماینده ای صادق اعزام کند زیرا او با توجه به شفافیت اهداف یمن تابع دستورات کشورهای سلطه گر است.

پژوهشگران سیاسی خاطرنشان کردند: سازمان ملل پیام‌های طرف متخاصم پیرو سیاست آمریکا را مخابره می‌کند و دولت صنعا را برای پذیرش تسلیم و تسلیم شدن به شرایط کشورهای ائتلاف متجاوز تحت فشار قرار می‌دهد

ناظران سیاسی تأیید دارند سازمان ملل متحد برای پرونده های فشاری که دولت صنعا در تمام مراحل قبلی خواستار آن بود، راه حلی ارائه نکرد.

تحلیلگران سیاسیبه نیز به نوبه خود، گفتند که نقش سازمان ملل ضعیف است و ممکن است بیشتر از اینکه صلح آمیز باشد تهاجمی باشد.

تحلیلگران سیاسی تاکید کردند اظهارات نماینده سازمان ملل مبنی بر پیشرفت در مذاکرات، اشاره به میانجیگری عمان است که در بسیاری از پرونده ها بیشتر از سازمان ملل از زمان مداخله در پرونده یمن، موفق بوده است.

تحلیلگران سیاسی خاطرنشان کردند که اگر سازمان ملل واقعاً بی طرف بود، بسیاری از مسائل باقی مانده در جهان را حل می کرد.

برخی فعالان حقوقی نیز به نوبه خود گفتند مردم یمن از هشت سال پیش با دشمنی تاریخی روبرو است که در یمن به دنبال جاه طلبی است . با توجه به این موضوع، یمنی ها امیدوارند بحران جاری از بین برود.

این فعالان حقوقی با بیان اینکه نقش عمان در حل بحران یمن برای یمنی‌های امیدوار به صلح همه‌جانبه ارزشمند است، خاطرنشان کردند: در صورت عدم پاسخگویی کشورهای ائتلاف متجاوز، یمن پاسخ درخوری خواهد داد..

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها