رژیم صهیونیستی و توافق صلح با خارطوم!

رژیم صهیونیستی و توافق صلح با خارطوم!
پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 - 23:08

اگر بخواهیم تلاش های رژیم صهیونیستی برای امضای توافق با سودان را با دقت ارزیابی کنیم، باید منافع صهیونیست ها در منطقه را بشناسیم.

العالمکشکول

رژیم صهیونیستی بر اساس تورات و تلمود که مرزهای "اسرائیل" را از نیل تا فرات می داند، برای سیطره بر منابع آب این منطقه می کوشد.

رژیم صهیونیستی در همین چارچوب در سال 1974 پروژه انتقال سالانه یک درصد از آب نیل به شهرک های صهیونیستی را مطرح کرده بود. پس از آن در سال 1977 پروژه احداث 6 تونل در زیر کانال سوئز مطرح نمود تا آب نیل را به رژیم صهیونیستی انتقال دهد.

در جریان سفر نتانیاهو به اتیوپی در سال 2016 نیز او قول مساعدت به این کشور برای بهره مندی از منابع آب برای توسعه کشاورزی، ارسال فناوری صهیونیستی به اتیوپی و حفاظت از سد النهضه اتیوپی در برابر هر گونه حمله احتمالی با نصب پیشرفته ترین سامانه پدافند هوایی را داد.

هدف از این پروژه محروم کردن کشورهای عربی از هر نوع نفوذ در این منطقه در سطوح بازرگانی و سرمایه گذاری است.

از این رو در راهبردهای رژیم صهیونیستی، آب مهمترین عنصر امنیت ملی رژیم تلقی می شود که حتی سرنوشت "اسرائیل" به آن بستگی دارد و محور جنگ های آتی نیز آب خواهد بود.

در همین راستا دکتر "رشدی سعید" زمین شناس مصری فاش کرد که جنگ بعدی علیه مصر جنگ آب خواهد بود.

لذا مداخله رژیم صهیونیستی در امور داخلی اتیوپی، اوگاندا و سودان، به هدف تضعیف کشورهای عربی و چپاول منابع آن هاست به ویژه کشور سودان که با توجه به منابع و مساحت وسیعش می تواند به یک کشور قدرتمند منطقه ای تبدیل شود.

لذا صلح میان سودان و رژیم صهیونیستی به این معانی خواهد بود:

1 – مصر عمق اسراتژیک خود را از دست می دهد.

2 – تضعیف و تجزیه کشور سودان.

3 – سیطره بر منابع سودان.

4 – کنترل منابع آب نیل.

5 – تامین آب شرب رژیم صهیونیستی.

6 – تلاش برای تحقق پیش بینی توراتی درباره تشکیل "اسرائیل" از نیل تا فرات در سایه چنددستگی عربی.

پربیننده ترین خبرها