«ماهاتیر محمد» مهمان جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در مالزی

«ماهاتیر محمد» مهمان جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در مالزی
شنبه 22 بهمن 1401 - 21:13

مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور «ماهاتیر محمد» نخست وزیر اسبق و سیاستمدار و شخصیت‌های بلند پایه مالزی، چهره‌های دانشگاهی و فرهنگی، سفرای خارجی و جمعی از ایرانیان مقیم در سفارت ایران در مالزی برگزار شد.

العالم ـ آسیا

جشن شکوه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و روز ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق و سیاستمدار ۹۷ ساله مالزی، رئیس مجلس نمایندگان، وزیر بهداشت، معاون وزارت امور اقتصادی و جمعی از مقامات دولتی و شخصیت‌های برجسته فرهنگی، مذهبی، روسای شرکت‌ها و نمایندگان بخش خصوصی این کشور، سفرا، دیپلمات‌ها و جمعی از هموطنان مقیم در کوالالامپور برگزار شد.

علی اصغر محمدی سفیر کشورمان در این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در کسب استقلال سیاسی و دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باوجود فشارهای ظالمانه در مسیر پیشرفت‌های علمی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته که امروز به نماد و وجهه ایران اسلامی اعتبار بخشیده است.

وی با تبیین سیاست خارجی کشورمان در حسن همجواری با همسایگان و توجه به مناسبات با کشورهای اسلامی و آسیایی خاطرنشان کرد: ایران همواره از مشارکت در ترتیبات منطقه‌ای بدون مداخله بیگانگان و بر اساس اصل احترام متقابل، استقبال نموده و همه ظرفیت‌های دیپلماتیک را برای حل اختلافات منطقه‌ای و توسعه همکاری‌ها بر اساس منافع مشترک بکار بسته است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مناسبات کشورمان با مالزی افزود: رایزنی‌های عالی سیاسی بین دو کشور در بالاترین سطح درجریان است و انتظار می‌رود با تبادل هیات‌های عالیرتبه در آینده نزدیک شاهد ارتقای هر چه بیشتر مناسبات دو کشور باشیم.

محمدی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تبادلات تجاری دو کشور در سال اخیر؛ از تقویت روابط اقتصادی و گسترش همکاری‌های علم و فناوری دو کشور خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط فرهنگی و مردم محور در مناسبات دو کشور خواستار تعمیق گفتگوهای فرهنگی و گفتمانی بین ایران و مالزب شد و ابراز امیدواری کرد با برقراری مجدد پروازهای مستقیم تهران - کوالالامپور؛ ارتباطات مردمی در بخش گردشگری و فرهنگ و هنر تقویت شود.

سفیر کشورمان از جامعه ایرانیان مقیم به علت اعتبار بخشی آنان به عنوان نمایندگان ملت فرهیخته ایران در مالزی قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها