تظاهرات میلیونی در فرانسه علیه دولت ماکرون

يکشنبه 23 بهمن 1401 - 12:29

مردم فرانسه روز شنبه در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت ماکرون، تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

العالم - اروپا

اتحادیه‌های فرانسوی به دولت هشدار داده‌اند در صورتی که به درخواست‌ها بی توجهی کند، خواستار اعتصاب سراسری خواهند شد که فرانسه را به تعطیلی خواهد کشاند.

شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد که تظاهرات در سرتاسر فرانسه از بالا تا پایین این کشور برگزار شده و تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که پلیس در تلاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان بوده است.

1

تظاهرات کنندگان در پاریس شعارهایی در اعتراض به افزایش مدت زمان بازنشستگی سر دادند.

این تظاهرات توسط سران هشت اتحادیه اصلی فرانسه برگزار شده است. این هشت اتحادیه تا کنون اتحاد خود را حفظ کرده و دولت فرانسه نتوانسته این اتحاد را با شکست مواجه کند.

این اتحادیه‌ها در بیانیه‌ای هشدار دادند در صورتی که دولت فرانسه همچنان به درخواست‌ها بی توجهی کند، خواستار اعتصاب سراسری خواهند شد که فرانسه را به تعطیلی خواهد کشاند. همچنین این اتحادیه‌ها برای روز 16 فوریه نیز درصدد تظاهرات و اعتصاب هستند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مدعی است که تغییرات پیشنهادی دولتش در نظام بازنشستگی برای اصلاح این نظام رو به زوال ضروری است اما اتحادیه ها معتقدند با راه های دیگر از جمله افزایش مالیات ثروتمندان می توان مشکلات مربوط به نظام بازنشستگی را حل کرد.

گالری

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها