وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می‌رود

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می‌رود
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 12:25

منابع ترکیه‌ای خبر دادند که وزیر خارجه آمریکا برای نشان دادن همدردی این کشور در رابطه با زلزله اخیر در ترکیه، طی هفته جاری به آنکارا سفر می‌کند.

العالم - ترکیه

خبرها حاکی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تدارک برای سفر به آنکارا پایتخت ترکیه طی روزهای آینده است.

دو منبع ترکیه‌ای در مصاحبه روز یکشنبه (دیروز) با وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» گفتند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد تا همدردی آمریکا با ترکیه در رابطه با زلزله را نشان بدهد.

این منابع به زمان دقیق سفر وزیر خارجه آمریکا به ترکیه اشاره‌ای نکردند اما با توجه به اینکه هفته میلادی از روز دوشنبه آغاز و روز یکشنبه ختم می‌شود، باید انتظار داشت که سفر بلینکن به آنکارا طی روزهای آینده انجام شود.

منابع ترکیه‌ای به وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» گفتند، اگرچه دیدار بلینکن از ترکیه قبل از زلزله ترتیب داده شده بود، اما اکنون این سفر عمدتا بر طرق کمک به آنکارا برای ارائه کمک به میلیون‌ها آسیب دیده از فاجعه زلزله متمرکز است.

گمانه‌زنی درباره سفر وزیر خارجه دولت جو بایدن به آنکارا در شرایطی انجام می‌گیرد که طبق آخرین خبرها، تلفات زلزله اخیر ترکیه به حدود سی هزار کشته افزایش یافته است.

به گزارش فارس، قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر به آنکارا، به طور رسمی سفارت جدیدالتاسیس واشنگتن در ترکیه را افتتاح کند. بازدید میدانی بلینکن از تلاش‌های امدادی آمریکا در زمینه زلزله ترکیه، از دیگر محورهای سفر او به آنکارا است.

طبق گزارش میدل ایست آی، روابط دوجانبه ترکیه و آمریکا در چند سال اخیر پرتنش بوده است و آنکارا و واشنگتن در مورد سوریه و الحاق سوئد و فنلاند به ناتو با هم اختلاف دارند.

در همین فضای تنش آلود در روابط دو کشور، کنگره آمریکا ماه گذشته فروش جنگنده‌های اف-16 به ترکیه را به موافقت آنکارا با عضویت سوئد و فنلاند به ناتو منوط کرد.

پربیننده ترین خبرها