امیرعبداللهیان در دیدار با مقامات عراقی:

توسعه و ثبات عراق خواسته اصلی ایران است/ پیگیری‌های حقوقی ترور سردار سلیمانی

توسعه و ثبات عراق خواسته اصلی ایران است/ پیگیری‌های حقوقی ترور سردار سلیمانی
پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 12:31

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها با مقامات عراقی در بغداد، با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق و «فالح الفیاض» رئیس هیأت الحشدالشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه در دیدار با نوری المالکی ضمن تبریک به خاطر تشکیل دولت همه گیر در عراق، توسعه و ثبات در عراق را خواسته اصلی جمهوری اسلامی ایران خواند.

نوری المالکی نیز در این دیدار، ضمن تشریح آخرین وضعیت سیاسی عراق و احزاب سیاسی داخلی، اولویت سیاست خارجی عراق را گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با فالح الفیاض ضمن قدردانی از تلاش‌های الحشدالشعبی در مبارزه با داعش، ابراز امیدواری کرد که روند پیگیری‌های حقوقی ترور سپهبد شهید سلیمانی و شهید المهندس در عراق به مراحل تکمیلی خود برسد.

وزیر امور خارجه ثبات و امنیت عراق را ثبات و امنیت ایران خواند و از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای الحشدالشعبی عراق در مبارزه با داعش و بازگرداندن ثبات و امنیت به عراق تقدیر کرد.

فالح الفیاض نیز در این ملاقات ضمن تقدیر از مساعدت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات در مرزها و منطقه، بر ضرورت حفظ همکاری‌های امنیتی دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان که بامداد روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت فؤاد حسین همتای عراقی وارد بغداد شد روز چهارشنبه ضمن دیدار با وزیر خارجه، با رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و فالح الفیاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها