نخست وزیر سابق قطر: توافق عادی سازی با اسرائیل، مشکلات را حل نمی‌کند

نخست وزیر سابق قطر: توافق عادی سازی با اسرائیل، مشکلات را حل نمی‌کند
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 02:26

حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر پیشین قطر چهارشنبه شب گفت: بر این باورم که توافق موسوم به "ابراهام" مشکلات را حل نخواهد کرد، متأسفم که این مطلب را می گویم، چرا که ما داریم از عادی سازی سخن می گوییم.

العالم-قطر

بن جاسم افزود: هنگامی که پست داشتم، روزانه با اسرائیلی‌ها سخن می گفتم، اما برای ایجاد یک ایده جدید بدون چشم انداز یا هدف صلح، انجام همه این کارها خیلی زود است، مگر اینکه برنامه ای برای انجام دادن داشته باشیم، به همین دلیل است که قطر هنوز توافق نامه ابراهیم را امضا نکرده و احتمالاً هم هیچ وقت امضا نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: از این [عادی سازی] چه چیزی عادیمان می شود؟ رابطه؟ ما رابطه داریم.

بن جاسم افزود: همه با اسرائیلی ها رابطه دارند. همه ما نیاز به این داریم که با اسرائیلی ها صحبت کنیم و به آنها بگوییم ببینید، ما داریم یک کار عادی را انجام می دهیم. ما سفارت ها را فعال خواهیم کرد. اما بیایید بنشینیم و برای یافتن راه‌حل [این مشکلات] در واقعیت، تلاش کنیم.

پیمان ابراهام، پیمان‌ عادی‌سازی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی است که سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) با وساطت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید در امضا شد و به ترتیب کشورهای امارات، بحرین، مغرب و سودان به آن پیوستند.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها