تمسخر وزیر افراطی صهیونیست در واشنگتن

تمسخر وزیر افراطی صهیونیست در واشنگتن
شنبه 27 اسفند 1401 - 12:03

در یک کلیپ لو رفته از سخنرانی وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در واشنگتن، اسموتریچ به رغم عدم تسلط به زبان انگلیسی درصدد سخنرانی به این زبان آمده و از واژگان خودساخته و من درآوردی استفاده کرده که به شدت مورد تمسخر قرار گرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه افراطی رژیم اشغالگر صهیونیستی، به صف طولانی سیاستمداران اسرائیلی پیوست که به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی، هدف تمسخر و حملات طنز قرار گرفته اند.

پیش از این، برخی از حامیان وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی گفته بودند چون او به عنوان سفیر کار نمی کند، ملزم به صحبت کردن به «زبان انگلیسی» نیست، آنها اما در طول سخنرانی از عدم تسلط وی به زبان انگلیسی، بسیار خجالت زده شدند.

به دنبال گاف های وزیر دارایی صهیونیست، شهروندان آمریکایی حاضر در کنفرانس صحبت های او را قطع کردند، او که برای اولین بار به رغم عدم تسلط به زبان انگلیسی صحبت می کرد، ماجرای تمسخر وی از سوی آمریکایی ها با انتشار ویدیویی همه گیر شد.

دانیل ادلسون، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحرونوت، فاش کرد که در یک کلیپ لو رفته از سخنرانی وزیر دارایی اسراییل در کنفرانسی در واشنگتن که در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، اسموتریچ به سختی در تلاش است صحبت های خود را به زبان انگلیسی بیان کند، اما ناچار به اختراع واژگان خودساخته و من درآوردی می شود.

در گزارش ترجمه شده توسط «عربی 21» آمده است: «در پایان سخنان اسموتریچ، گیلاد اردان سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل به او نزدیک شد و به صورت کنایه آمیز به او گفت: «انگلیسی شما فاجعه است». حضار آمریکایی به دلیل نامفهوم بودن، سخنرانی وی را قطع کردند و به آن پایان دادند.»

اسموتریچ خود به ناچار اعتراف کرد که این اولین سخنرانی او به زبان انگلیسی بوده است؛ از این رو منتقدان بسیار اظهار تعجب کردند که او چگونه به خود جرات داده است اقدام به سخنرانی به زبان انگلیسی کند؟ همچنین با چه رویی اینقدر بدون آمادگی روی صحنه رفته و چرا مانند بسیاری دیگر از نمایندگان، مترجم انتخاب نکرد؟

اگرچه به خبرنگاران و دوربین‌ها اجازه ورود به سالن داده نشد، اما به هرحال کلیپ ضبط‌ شده سخنرانی اسموتریچ در جریان سخنرانی جنجالی‌اش در آمریکا لو رفت.

گفتنی است معدود آمریکایی هایی که با او ملاقات کردند نیز خاطرنشان کردند که به دلیل وجود این مانع گفتاری و زبانی، نمی توانند با او ارتباط کلامی برقرار کنند و از گفتگو با وی معذورند.

پربیننده ترین خبرها