واکنش های مجازی به همکاری مخفیانه آمریکا با شرکت جاسوسی اسرائیلی

واکنش های مجازی به همکاری مخفیانه آمریکا با شرکت جاسوسی اسرائیلی
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 11:48

پس از اینکه دولت آمریکا در ظاهر موضع قاطع خود را درباره بدافزارهای جاسوسی اسرائیل، به ویژه برنامه Pegasus تولید شده توسط شرکت عبری NSO، اعلام کرد، گزارش ها حاکی از آن است که دولت جو بایدن در پشت پرده در باره استفاده از نرم افزارهای جاسوسی این شرکت اسرائیلی برای تعقیب اهداف شناسایی شده سرویس های اطلاعاتی واشنگتن چراغ سبز نشان داده و با آن موافقت کرده است.

العالمآمریکا

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش فاش کرد که برغم حضور شرکت جاسوسی NSO اسرائیل در فهرست سیاه دولت جو بایدن، واشنگتن یک قرارداد مخفیانه در سال ۲۰۲۱ با این شرکت امضا کرده و همکاری پنهانی با آن دارد.

بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی مانند آدام به این موضوع واکنش نشان داده اند، وی نوشته، تنها پنج روز پس از اینکه دولت بایدن شرکت اسرائیلی NSO تولید کننده پگاسوس را تهدیدی برای امنیت ملی اعلام کرد، قراردادی محرمانه برای دسترسی دولت آمریکا به یکی از قدرتمندترین سلاح های این شرکت، یعنی پگاسوس امضا شد.

" جف " نیز درباره این موضوع اظهار داشت: پگاسوس متعلق به گروه اسرائیلی NSO یک ابزار هک بدنام است که می تواند به طور مخفیانه تلفن های همراه سراسر جهان را بدون اطلاع یا رضایت کاربران تلفن ردیابی کند. آمریکا از ممنوعیت این شرکت به همکاری با آن رسیده است .

فعالان این طرح طنزآمیز درباره موضوع جاسوسی را منتشر کردند. در اینجا می بینیم که چگونه برنامه Pegasus به کوچکترین جزئیات زندگی کاربران تلفن های هوشمند نفوذ می کند، پس وقتی توسط دولت ها اداره شود چه می شود؟

پربیننده ترین خبرها