بیانیه نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره مسجد الاقصی

بیانیه نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره مسجد الاقصی
شنبه 19 فروردين 1402 - 21:32

نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی درباره مسجد الاقصی عصر امروز (شنبه) به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد و حاضران در پایان با صدور بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به ایجاد یک جنگ مذهبی بی‌پایان هشدار دادند.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه به شدت، تجاوزات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و حملات آن به مناطق مرزی لبنان و نوار غزه را محکوم کرد.

این سازمان اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان، حمله به وضعیت حقوقی و تاریخی موجود و نقض جدی قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل ارزیابی کرد و به رژیم صهیونیستی نسبت به عواقب اینگونه اقدامات هشدار داد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب ناشی از این اقدامات تحریک آمیز خطرناک دانست و تأکید کرد که این تجاوزات و نقض‌ها منجر به یک جنگ مذهبی بی‌پایان خواهد شد و این اتفاق امنیت و صلح بین‌المللی را تحت الشاع قرار خواهد داد.

این سازمان در ادامه از جامعه بین‌المللی و به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که در مقام مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد و اقدامات فوری را در راستای بازدارندگی و توقف تشدید خطرناک تنش توسط رژیم اشغالگر اسرائیل انجام دهد.

کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در پایان بیانیه خود از کشورهای عضو این سازمان و دبیرخانه آن خواست که اقدام فوری را برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در دستور کار خود قرار دهند و با ارسال نامه‌هایی برای نهادهای بین‌المللی و در رأس آنها شورای امنیت خواستار فراهم کردن یک حفاظت بین‌المللی برای ملت فلسطین، قدس اشغالی و مسجد الاقصی در مقابل اقدامات غیر قانونی صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی موجود این اماکن مقدس اسلامی شوند.

پیش از این نیز «حسین طه» رئیس سازمان همکاری اسلامی طی امروز در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی این سازمان درباره ادامه حملات و تجاوزگری رژیم اسرائیل - به عنوان قدرت اشغالگر و استعماری نامشروع - علیه مسجدالاقصی گفته بود قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی و پایتخت کشور فلسطین است و مسجد مبارک الاقصی با همه گسترده آن فقط عبادتگاه خالص مسلمانان است.

پربیننده ترین خبرها