زخمی شدن چهار نظامی ترکیه در شمال سوریه

زخمی شدن چهار نظامی ترکیه در شمال سوریه
دوشنبه 28 فروردين 1402 - 00:59

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که در حمله راکتی و توپخانه‌ای شبه‌نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» در شمال سوریه به پایگاه‌های ترکیه چهار نظامی این کشور زخمی شدند.

العالم-ترکیه

این وزارتخانه یکشنبه گفت که این نظامیان زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که پاسخ شدیدی به این حمله خواهد داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه گفت: در حالی که سازمان تروریستی مسلح در شمال سوریه و عراق هستند، ما برای آنها ایمن نخواهیم بود.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی این کشور گفت: امیدوارم در دوره بعدی بتوانیم به طور فزاینده‌ای به تلاش های خود در این راستا ادامه دهیم.

روزنامه الوطن چهارشنبه در گزارشی از آخرین وضعیت پرونده از سرگیری روابط بین ترکیه و سوریه و پیش شرط های دمشق در این زمینه نوشت: درحالی که دمشق اصول ثابتی همچون حفاظت از تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی خود را شرط پیشرفت مذاکرات می داند، ترکیه بدون ورود به این امر، صرفا از ضرورت گفتگو حرف می زند و به نوبه خود همکاری دمشق برای نابود کردن گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) را پیش شرط ورود به مذاکرات دوجانبه می داند.

به نوشته الوطن، دمشق بر اصول خود که مهمترین آنها پایان دادن به اشغالگری و مبارزه با تروریسم است، همچنان پافشاری می کند اما ترکیه دستور کار و منافع خود را دنبال می کند. در همین راستا به ترویج برگزاری نشست گروه چهارگانه شامل روسیه، سوریه، ایران و ترکیه در سطح وزیران در اوایل ماه مه آینده در مسکو می پردازد؛ بدون این که هیچگونه پاسخ یا اشاره ای به مطالبات اصولی سوریه مبنی بر ضرورت پایان حضور نظامی ترکیه در خاک خود و توقف کامل از حمایت تروریسم در سوریه، داشته باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها