آیین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی؛

گزارش العالم از افزایش توان رزمی ارتش با تجهیز به پهپادهای پنهانکار و بمب های دورایستا

پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 13:35

آیین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی که توسط وزارت دفاع با همکاری ارتش طراحی و تولید شده است با حضور فرمانده‌کل ارتش، وزیر دفاع و جانشین ستادکل نیروهای مسلح در چند منطقه از کشور انجام شد.

العالم _ ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، مراسم تحویل‌ بیش از 200 فروند انواع پهپادهای راهبردی برد بلند که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش طراحی و تولید کرده است، انجام شد.

این مراسم در چند منطقه از کشور و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.

در این مراسم انواع پهپادهای راهبردی شامل ابابیل 4 و 5، آرش، جت کرار، دهم شهریور، اخگر، سوییچ بلید، هما و پهپادهای دریاپایه و عمودپرواز با مأموریت‌های متفاوت شناسایی، انهدامی، شناسایی رزمی، ضدرادار، پرسه‌زن، رهگیری هوایی، مقابله با اهداف متحرک و ثابت و همچنین با ویژگی سطح مقطع راداری پایین به سازمان رزم ارتش تحویل داده شد.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: براساس دستور فرمانده معظم کل قوا در مورد افزایش ساخت پهپاد، الحاق این پهپادها انجام شد.

وی افزود: بالطبع وقتی ارتش پهپادهایی با قابلیت های مختلف در اختیار داشته باشد، توان رزمی آن بالا خواهد رفت و این همان چیزی است که در جنگ های اخیر شاهد آن بودیم که پهپادها نقش تأثیرگذار و پررنگی داشتند.

امیر سرتیپ قرایی آشتیانی وزیر دفاع هم گفت: نقش پهپادها در میدان نبرد بسیار حائز اهمیت است و ما به ویژه در سال های اخیر انواع پهپاد با وظایف مختلف تولید و در این زمینه از نیروهای مسلح حمایت و پشتیبانی کرده ایم و با توجه به تنوع وظایف این پهپادها، توان رزمی نیروهای مسلح ما افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار العالم پهپادهای جدید با تغییرات در سامانه پیش‌ران و سامانه هدایت، کنترل و ناوبری به موشک‌های هوا به هوا، هوا به سطح، بمب‌های دورایستا و هواپایه هوشمند و سامانه جنگ الکترونیک تجهیز شده و آماده اجرای مأموریت‌های خاص، موفق و کامل با ویژگی‌های پنهانکاری و افزایش برد هستند.

سردار سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: این تحویل تاثیر محسوسی در بهبود و ارتقای توان عملیاتی نیروی هوایی دارد و ما به راحتی با استفاده از این پهپادها وظایف محول شده را انجام خواهیم داد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش هم گفت: این پهپادها از نظر برد و توانمندی بسیار مهم و در حوزه دریایی یعنی در زمینه کشف، شناسایی و انهدام زیردریایی ها دارای قابلیت زیاد هستند.

افزایش چندبرابری پهپادهای ارتش در راستای ارتقای توان و آمادگی رزمی در دستور کار مشترک ارتش و وزارت دفاع قرار گرفته است و مسیر طراحی و تولید انواع پهپادها متناسب با تهدیدات و نیازهای راهبردی و عملیاتی ادامه دارد.

پرنده‌های بدون سرنشین هدایت‌پذیر الحاقی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخشی از قرارداد و همکاری متقابل ارتش و وزارت دفاع است که ضمن افزایش عمق شناسایی و پایش‌های مرزی، موجب ارتقای توان رزم و قدرت انهدامی ناوگان پهپادی ارتش در مقابله با اهداف دوردست شده است.

پربیننده ترین خبرها