گزارش خبرنگار العالم از حال و هوای عید فطر در مغرب+ ویدئو

شنبه 2 ارديبهشت 1402 - 11:16

مسلمانان مغرب (مراکش) همزمان با سایر کشورهای مسلمان عید سعید فطر را جشن می‌گیرند، در مناطق مختلف این کشور نیز نماز عید برگزار شد.

العالم- آفریقا

روز عید فطر در شماری از کشورهای عربی و اسلامی دیروز (جمعه) و در برخی دیگر کشورهای اسلامی نیز امروز (شنبه) اعلام شده است. در کشور مغرب (مراکش) نیز امروز /شنبه/ روز عید فطر اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار العالم، بازارهای سنتی در رباط پایتخت مغرب، رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.. بازارها نیز پر از شیرینی‌ها و کیک‌هایی شده که مغربی‌ها طبق رسوم دیرینه، آنها را در روز عید فطر تهیه می‌کنند.

یک زن مغربی که در زمینه تهیه و فروش انواع کیک و شیرینی در بازار فعال است، می‌گوید: عید فطر در مغرب با شیرینی و کیک‌های خاص معروف است.. تنها عیدی است که تمام شهروندان در آن روز خود را مکلف می کنند که حتما شیرینی و کیک تهیه کنند.

در این روز بیشتر شهروندان اقدام به خرید شیرینی و کیک از بازارها می‌کنند و برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند خودشان در خانه تهیه کنند.

در ضیافت عید فطر جوانان لباس‌های نو می‌خرند و به تن می‌کنند.

یکی از فروشندگان لباس‌های سنتی مغربی می‌گوید: لباس کافتان از لباس‌های سنتی مغرب است، این لباس عامه‌پسند است.. شهروندان در روز عید فطر به مساجد و همچنین به دیدار عزیزانشان می‌روند.

پربیننده ترین خبرها