سودان در آستانه فجایع خونبار قرار دارد+فیلم

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 14:53

یک پژوهشگر مسائل استراتژیک گفت: با توجه به اصرار ارتش و شبه نظامیان موسوم به نیروهای "واکنش سریع" بر جنگ بر سر قدرت و حذف غیر نظامیان، سودان در آینده نزدیک صحنه فجایع خونینی خواهد بود.

العالم - آفریقا

خالد الرواس، پژوهشگر مسائل استراتژیک، در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد که سودان به دلیل اصرار ارتش و نیروهای واکنش سریع بر ادامه جنگ بر سر قدرت، صحنه جنگ داخلی و خونریزی است.

وی تصریح کرد، با تثبیت کنترل ارتش بر برخی مناطق، این جنگ پایان نخواهد یافت زیرا نیروهای واکنش سریع هم به همان اندازه مدعی رسیدن به قدرت هستند.

این پژوهشگر سیاسی خاطرنشان کرد، با توجه به اصرار دو طرف بر دستیابی به قدرت و حذف غیر نظامیان، سودان در آینده نزدیک صحنه فجایع خونینی خواهد بود. وی تصریح کرد که طبق توافق بین احزاب سیاسی از جمله نیروهای "آزادی و تغییر" و شورای نظامی، دولت غیر نظامی می بایست در سال 2019 تشکیل می شد.

الرواس گفت: سودان زیر بار بحران اقتصادی، سیاسی و مالی در همه سطوح، کمر خم کرده است لذا وقت آن رسیده که طبق توافق 2019 ، قدرت به غیر نظامیان واگذار شود تا از طریق این راه حل، سودان از قیمومیت خارج و خونریزی قطع شود.

پربیننده ترین خبرها