تیراندازی نظامیان انگلیسی به کشتی یمنی؛ یک افسر یمنی کشته شد

يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 23:12

منابع محلی دراستان شبوه درجنوب شرقی یمن خبردادند که یک افسر نیروی گارد ساحلی یمنی، به ضرب گلوله سرنشینان یک کشتی دریایی انگلیسی، کشته شد.

العالم - یمن

به گزارش العالم، به گفته یک منبع وابسته به سرویس های نیروهای گارد ساحلی و یک منبع دیگر وابسته به پلیس نظامی دولت متجاوز، گروهی مسلح که گمان می رود انگلیسی باشد، در نزدیکی سواحل المهره اقدام به تیراندازی به سوی یک کشتی یمنی کردند که بر اثرآن یک سرباز کشته شد.

بنا بر اعلام این منابع، بر اثر تیراندازی کشتی انگلیسی به سوی کشتی یمنی، یک نفر کشته و عده ای زخمی شدند.

این درحالیست که منابع یمنی گفته اند که انگلیس با احداث یک پایگاه غیرقانونی در المهره به گشت زنی غیرقانونی در سواحل یمن مبادرت می کند.

اهالی المهره پیشتر از رفتارهای نیروهای خارجی مستقر در فرودگاه الغیضه و مناطق دیگر شکایت کرده و گله مند بودند.

دراین حال، برخی منابع در صنعاء گفتند که انگلیس و نیز آمریکا اخیرا سعی درمانع تراشی در راه تلاش ها برای برقراری صلح دارند و این تلاش ها به ویژه از زمانیکه عربستان سعودی گام هایی را در جهت پایان دادن به جنگ یمن برداشته است ، تشدید شده و این اقدامات با مخالفت آشکار آمریکا روبرو شده است.

"ابوبکر القربی" وزیر امور خارجه پیشین یمن از نقش منفی طرف های بین المللی در مانع تراشی مسیر صلح در یمن پرده برداشت و در توئیتی نوشت: قدرت های بین المللی به فکر منافع خود در یمن هستند و به درد و رنج مردمی که خواهان تعجیل درمتوقف کردن جنگ و اجرای راهکار عادلانه برای همه طرف ها هستند، توجهی ندارند.

وی گفت: توجه به منافع قدرت های منطقه ای و بین المللی موجب تاخیر در آغاز مذاکرات در زمینه دستیابی به راهکار سیاسی شده است.

پربیننده ترین خبرها