گزارش العالم از درخواست برای باز کردن پرونده های فساد در تونس

پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1402 - 15:10

خبرنگار العالم گزارش داد که جنبش «راه 25 ژوئیه» از قیس سعید رئیس جمهور خواست تا پرونده های فساد مالی را به ویژه در وزارت دارایی و بانک مرکزی تونس باز کند.

العالم - تونس

«منیره الشریفی» خبرنگار العالم گزارش داد که سخنگوی رسمی جنبش «راه 25 ژوئیه» با متهم کردن کمیته تحلیل مالی بانک مرکزی تونس به دریافت دستورالعمل از مقامات غربی، خواستار باز شدن پرونده های فساد مالی آن شد.

محمود بن مبروک، سخنگوی رسمی راه 25 ژوئیه در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: «تونس با قدرت تزلزل ناپذیر خود پیش می رود و تمام جهان باید آن را بپذیرند.»

راه 25 ژوئیه خواستار تغییر تیم فعلی دولت و شروع یک برنامه جامع اصلاحات، علاوه بر بازنگری کلیه قراردادهای امضا شده با شرکت های خارجی مرتبط با استخراج ثروت زیرزمینی در تونس شده است.

عبدالرزاق الخلولی، رئیس دفتر سیاسی راه 25 ژوئیه هم به خبرنگار شبکه العالم گفت: «ما به دولتی نیاز داریم که روحیه جدیدی داشته باشد و برنامه اصلاحات ملی را انجام دهد که در آن همه نظام ها از جمله آزادسازی ثروت کشور اصلاح شود ولی دولت کنونی نمی تواند حتی یک قدم در این مسیر پیش برود.»

تحلیلگران با توجه به بدهی زیاد تونس به کشورهای کمک کننده غربی و ناتوانی فعلی این کشور در پرداخت آن، احتمال می دهند روابط تاریخی سیاسی و اقتصادی تونس با غرب تغییر کند و به سمت شرق برود.

ناظران معتقدند وضعیت دشوار تونس مستلزم جستجوی راه حل های واقعی برای غلبه بر این وضعیت است.

پربیننده ترین خبرها