ملت فلسطین چگونه سالگرد اشغال کشورشان را در سراسر جهان برگزار می کنند؟

ملت فلسطین چگونه سالگرد اشغال کشورشان را در سراسر جهان برگزار می کنند؟
سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 - 14:51

هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) در حالی فرا می رسد که فلسطین یک بار دیگر با عملیات "انتقام آزادگان" بر رژیم صهیونیستی پیروز شد و اراده فلسطینی ها در داخل برای مقاومت و در خارج برای پایبندی به حق بازگشت، بیش از پیش تقویت شده است.

العالم - نظرکده

رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین می گویند برگزاری هفتاد و پنجمین سالروز اشغال این کشور با مبارزات مردمی و به رسمیت شناخته شدن روایت تاریخی ملت فلسطین از اشغال کشورشان در سازمان ملل، همراه شده است.

آنها خاطرنشان کرده اند که برگزاری سالروز اشغال فلسطین داخل اراضی اشغالی و اردوگاه های فلسطینی و در دیگر کشورها آن هم پس از گذشت 75 سال از این اتفاق، نشان می دهد که مسأله فلسطین به رغم تمام تلاش های رژیم صهیونیستی، فراموش ناشدنی است.

آنها تصریح می کنند که برگزاری این مراسم پس از گذشت 75 سال، با قیام ملی فلسطین همراه شده است؛ قیامی که تاریخ گواه آن است. ملت فلسطین نیز وحدت خود را در تمام عرصه ها و مناطق مختلف بازیافته اند و مجمع عمومی سازمان ملل هم این مناسبت را بنا بر روایت تاریخی فلسطینی به طور صریح و واضح به رسمیت شناخته است.

رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تصریح می کنند که ملت فلسطین پا در مسیر مبارزاتی درستی گذاشته اند و مادامی که این ملت زنده و بیدار است، روایت صهیونیستی از این رویداد محکوم به نابودی است و محاکمه سران جنبش صهیونیسم، حتمی است.

رهبران جنبش حماس هم می گویند اتاق عملیات مشترک، عملیات "انتقام آزادگان " را به خوبی اداره کرد و رژیم صهیونیستی را در تحقق اهداف شومش از این تجاوز ناکام گذاشت.

آنها می افزایند حق بازگشت ملت فلسطین پس از 75 سال، یک حق مقدس و ثابت و فردی و جمعی است و با گذشت زمان یا دست اندازی رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک سازی از بین نمی رود.

رهبران حماس همچنین بر پایبندی به اصول ملی از جمله یکپارچگی قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تأکید کرد.

رهبران فلسطینی همچنین با اشاره به همزمان شدن برگزاری مراسم سالروز اشغال فلسطین و اجرای عملیات انتقام آزادگان، تأکید کردند که جبهه های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هر کجا که باشند، به هم متصلند و به یکدیگر پیوند خورده اند.

رهبران حماس همچنین خاطرنشان می کنند که متغیرهای داخلی شامل پایداری مقاومت و تحقق پیروزی در خاک فلسطین است و این حقیقت، در عملیات شمشیر قدس و انتقام آزادگان و مقاومت در کرانه باختری مشاهده شده است. در سطح منطقه نیز همگان شاهد افول نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی و قدرت گرفتن محور مقاومت هستند. در سطوح بین الملل هم شاهد پایان نظام تک قطبی هستیم و همه اینها مقدمه آغاز مرحله جدیدی است که در آن، محور مقاومت پیروز خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها