راهپیمایی تحریک آمیز پرچم؛

هشدار حماس و تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی همزمان با دور تازه یورش به مسجدالاقصی+ ویدیو

هشدار حماس و تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی همزمان با دور تازه یورش به مسجدالاقصی+ ویدیو
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1402 - 11:41

همزمان با دور تازه یورش صهیونیست‌های تندرو به مسجدالاقصی به بهانه راهپیمایی تحریک آمیز پرچم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تشکیلات خودگردان فلسطین، نسبت به تحرکات جدید رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، سخنگوی جنبش حماس طی سخنانی تاکید کرد که نبرد با اشغالگران بر سر حفظ هویت مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و رو به جلو است و مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی اجازه پیش بردن طرح های خود را برای فراگیر کردن سلطه خود بر این منطقه، از جمله با برگزاری مراسم موسوم به روز پرچم برای شهرک نشینان و یا یورش های مکرر به این مکان مقدس نخواهد داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز، تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای بازگرداندان دوباره شهرک نشینان اشغالگر به شهر فلسطینی جنین را بشدت محکوم کرد و آن را بخشی از عملیات این رژیم برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی تحت سلطه خود دانست.

رژیم صهیونیستی تدابیر شدید امنیتی برای حمایت از مهاجمان به مسجدالاقصی را به اجرا گذاشته، نیروهای اشغالگر محدودیت های متعددی را در نقاط مختلف برای فلسطینی ها ایجاد می کنند.

خبرگزاری سما گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی «فخری او دیاب» یک پژوهشگر اهل بیت المقدس را مجبور به خروج از مسجدالاقصی کرده اند تا زمینه برای هجوم صهیونیست ها به این مکان مقدس بیش از پیش فراهم شود.

نیروهای اشغالگر همچنین به گروهی از جوانان فلسطینی در منطقه قدیمی بیت المقدس به قصد خلوت کردن منطقه برای برگزاری راهپیمایی پرچم، حمله کردند.

درهمین حال مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست از بامداد امروز (پنجشنبه) همزمان با راهپیمایی موسوم به پرچم های اسراییلی، یورش و تعرض خود را در قالب گروه های متوالی تحت تدابیر امنیتی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی آغاز کردند.

براساس خبرهای منتشر شده از صبح امروز تاکنون ۱۲ گروه مهاجم صهیونیست از جمله چندین عضو کنست رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده اند.
رقصتجمع و رقص و پایکوبی صهیونیست‌های اشغالگر در قدس قبل از آغاز راهپیمایی پرچم

اقدام جنجالی «راهپیمایی پرچم» یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی. این رژیم در هفتم ژوئیه ۱۹۶۷ قدس شرقی را اشغال کرد و آن روز را «روز اورشلیم» (روز قدس) نامیده اما بر اساس تقویم عبری، این روز امسال برابر است با امروز (پنجشنبه / 28هشت اردیبهشت).

پربیننده ترین خبرها