امیرعبداللهیان: توسعه هر چه بیشتر سیستان‌ و بلوچستان و مناطق همجوار در پاکستان، به نفع ۲‌ ملت است

امیرعبداللهیان: توسعه هر چه بیشتر سیستان‌ و بلوچستان و مناطق همجوار در پاکستان، به نفع ۲‌ ملت است
جمعه 29 ارديبهشت 1402 - 01:17

وزیر امور خارجه با بیان اینکه توسعه هر چه بیشتر سیستان‌ و بلوچستان و مناطق همجوار در پاکستان، به نفع ۲‌ ملت است، گفت: پروژه‌های مرزی مشترک بیشتر در دستورکار است.

العالم-ايران
امروز (پنجشنبه) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان (پلان به جیوانی) افتتاح شد. رئیس جمهور همچنین در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه مرزی پیشین -مند اقدام به افتتاح بازارچه مرزی ایران و پاکستان کرده و ۱۳ پروژه صنعت برق استان سیستان و بلوچستان را به صورت همزمان در سطح استان افتتاح کرد.
در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) ۲۸ اردیبهشت ماه در توئیتر نوشت: با حضور جناب شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و آقای دکتر رئیسی و جمعی از مقامات‌ عالی ۲‌کشور، بازارچه مشترک مرزی پیشین-مند و خط تبادل برق‌رسانی افتتاح شد.
وی افزود: توسعه هر چه بیشتر سیستان‌ و بلوچستان و مناطق همجوار در پاکستان، به نفع ۲‌ ملت است.
وزیر خارجه خاطرنشان کرد: پروژه‌های مرزی مشترک بیشتر در دستورکار است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (پنجشنبه) ۲۸ اردیبهشت ماه در پی امضای قرارداد ریلی رشت - آستارا و افتتاح طرح‌های مشترک بین ایران و پاکستان در صفحه توئیترش نوشت: امضای قرارداد ریلی ⁧ رشت آستارا ⁩ با اشراف رؤسای جمهور ایران ⁩ و ⁧ روسیه ⁩ و افتتاح طرح‌های مشترک مرزی با حضور رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ⁧ پاکستان ⁩، در تداوم راهبرد همسایه محور ایران مبتنی بر همکاری برای امنیت، توسعه و رفاه مشترک است و ابراز نگرانی آمریکا در این خصوص ناروا و مردود است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها