محدودیت برای شرکت‌های نفتی بصره برای حفظ محیط زیست

محدودیت برای شرکت‌های نفتی بصره برای حفظ محیط زیست
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 13:01

آلودگی محیط زیست و بقایای جنگ عراق، از بزرگترین چالش های پیش روی مقامات است. وزارت محیط زیست وعده داده است اقدامات قانونی بازدارنده ای را علیه شرکت های نفتی خارجی و داخلی به دلیل تخلفاتی که باعث آلودگی محیط زیست و بیماری های سرطانی در میان ساکنان استان های جنوبی عراق می شود، اتخاذ کند.

العالم عراق

با افزایش فعالیت های آلوده کننده هوا که منجر به بیماری صعب العلاج درمیان ساکنان بصره شد، دوباره پرونده هایی در مورد تخلفات شرکت های نفتی خارجی و داخلی باز شده است.

وزارت محیط زیست عراق از تصمیم خود برای اتخاذ تدابیر قانونی برای کاهش این تخلفات خبر داد.

ضرغام الاجودی معاون استاندار بصره به شبکه العالم گفت: جناب وزیر محیط زیست قول داد که تدابیرقانونی را در قبال شرکت های نفتی خارجی و داخلی فعال کند که متأسفانه در دوره گذشته تعلیق شده بود و همین امرموجب آلودگی شدید محیط زیست، هوا، آب و خاک شده است؛ امیدواریم بتوانیم وعده های وزیر را عملی کنیم و شاهد اقدامات بازدارنده برای آلودگی محیط زیست در استان بصره باشیم.

وزارت محیط زیست درباره پرونده آثار جنگ در مناطق وسیعی از شهرهای مختلف کشور، از پیوستن الحشد الشعبی به وزارتخانه های مرتبط با این پرونده به منظور تسریع در اعلام عراق بدون مین و مهمات منفجر نشده خبر داد.

کریم عبد رخیص ، مدیر محیط زیست بصره، گفت: «مناطق وسیعی در جنوب هنوز پاکسازی نشده است و گروههای دیگری مانند الحشد الشعبی به دلیل مهارت بالای خود در مناطق آزاد شده در صدد مین زدایی از همه مناطق است..

و از آنجا که این پرونده ها یکی از بزرگترین چالش های پیش روی مقامات کشور است، دولت عراق برنامه هایی را برای پایان دادن به آلودگی محیط زیست و از بین بردن آثار جنگ طراحی کرده است.

انتشار گازهای سمی، علاوه بر اثرات سلاح های کشتار جمعی که توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی و انگلیسی استفاده می شد، همچنان در عراق وجود دارد، و استان های این کشور از جمله استان های جنوبی، افزایش ابتلا نوزادان به بیماری های سرطانی و ناهنجاری های مادرزادی را ثبت می کند.

پربیننده ترین خبرها