آلودگی بی‌سابقه هوا در نیویورک

آلودگی بی‌سابقه هوا در نیویورک
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 03:13

در پی ادامه آتش‌سوزی جنگل‌ها در ایالت‌های شرقی کانادا، آلودگی هوا در شهر نیویورک آمریکا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

العالم-آمریکا

در پی ادامه آتش‌سوزی جنگل‌ها در ایالت‌های شرقی کانادا، آلودگی هوا در شهر نیویورک آمریکا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بر اساس داده‌های پایگاه IQAir، شاخص کیفیت هوای نیویورک روز چهارشنبه گذشته به 167 درجه رسید که پس از دهلی نو، پایتخت هند، دومین درجه آلودگی هوا در جهان به شمار می‌آید.

در همین زمینه، اداره حفاظت از محیط زیست در نیویورک و مقام‌های بهداشتی این شهر، دستورالعمل‌هایی را در مورد حفظ سلامتی در شرایط آلودگی هوا در چند منطقه از شهر نیویورک صادر کرده‌اند. این روندها زمانی صادر می‌شود که شاخص کیفیت هوا از 100 درجه فراتر رود که بدان معناست که آلودگی به سطوح خطرناکی رسیده و سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آتش‌سوزی‌های جنگل‌ در کانادا همچنان موجب شده است که شرایط آب و هوایی نامساعدی در ایالات متحده به وجود آید و دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی‌ها به سمت جنوب در حرکت است.

آسمان‌های کدر با دید بسیار وضعیت و کیفیت نامساعد هوا در اکثر بخش‌های شمال شرقی و میانه غربی و حتی بخشی مناطق جنوبی ایالات متحده آمریکا همچون کارولینا مشهود است.

طبق این گزارش، هشدارهای کیفیت نامساعد هوا در 17 ایالت آمریکا و در شهرهایی چون بالتیمور، بوستون، میناپلیس، رالی و سنت‌ لوئیس صادر شده است.

شدت آتش‌سوزی‌ها از ظرفیت بمب‌افکن‌های آب فراتر رفته است و آتش‌نشان‌ها در حال حاضر قادر به کنترل آتش‌سوزی‌ها نیستند. آتش‌نشان‌های دیگر ایالات کانادا نیز قادر به کمک کردن به مسئولان کبک نیستند زیرا خود درگیر مهار آتش‌سوزی‌های دیگر هستند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که 200 آتش‌نشان در حال حاضر از فرانسه و ایالات متحده به سمت کبک در حرکت هستند.

مسئولان محلی می‌گویند که شمار آتش‌سوزی‌ها در کانادا به 400 مورد افزایش یافته است و به نظر نمی‌رسد که ظرف روزهای آینده، اوضاع بهبود پیدا کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها