فراخوان برای اعتکاف در مسجد الاقصی در ده روز اول ذی حجه

فراخوان برای اعتکاف در مسجد الاقصی در ده روز اول ذی حجه
سه شنبه 23 خرداد 1402 - 09:10

اهالی قدس برای حفاظت از این شهر در برابر طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی، خواستار اعتکاف در 10 روز اول از ماه ذی حجه در این مکان شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

فراخوان فلسطینی ها برای حضور و اعتکاف در مسجد الاقصی در ده روز اول از ماه ذی حجه ادامه دارد. این اعتکاف قرار است از 19 ژوئن آغاز شود.

فلسطینی ها خواستار مقابله با طرحی هستند که "عمیت هیلیفی"، عضو کنست (پارلمان)‌ رژیم صهیونیستی از حزب لیکود برای تقسیم مسجد الاقصی ارائه کرده است.

منابع آگاه از آماده سازی طرحی خبر دادند که یکی از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و شهرک نشینان ارائه کرده است.

طبق این طرح، شهرک نشینان صهیونیست، بخش میانی و شمالی مسجد الاقصی به خصوص منطقه قبه الصخره را تصاحب می کنند و در مقابل مسلمانان می توانند نمازها و مراسم عبادی خود را در نمازخانه و اطراف آن در منطقه جنوبی به جای آوردند.

این طرح در بعد سیاسی هم خواستار سلب حق قیمومیت اردن بر مسجد الاقصی است که طی سالهای قبل به خصوص پس از امضای توافق های سیاسی با رژیم صهیونیستی اعمال می شده است.

طرح یاد شده همچنین شیوه ی جدید را برای حمله شهرک نشینان به مسجد الاقصی پیشنهاد کرده است ، به این ترتیب که آنها از این به بعد از همه دروازه های ورودی مسجد می توانند به این مکان یورش ببرند.

پربیننده ترین خبرها