گزارش العالم از فاجعه گسترش درگیری های سودان به دارفور و نگرانی از جنگ قبیله ای + ویدیو

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 14:03

خبرنگار العالم در خارطوم گزارش داد که درگیری های جاری در سودان به طور کامل به سه ایالت منطقه دارفور به ویژه به شهر الجنینه منتقل شده و این شهر به منطقه ای فاجعه زده تبدیل شده است.

العالم _ سودان

خبرنگار العالم در سودان خاطرنشان کرد، جامعه بین الملل باید درمورد شهر الجنینه که به طور کامل ویران شده است، وارد عمل شود. این در حالی است که خمیس عبدالله ابکر فرماندار غرب دارفور متعلق به قبیله المتاریت، ترور شده است. گروهی که او را ربوده و سپس ترور کرده، اعلام کرده است که او قبایل دارفور را در مقابل قبایل عرب قرار می داد. یک روز قبل هم برادر ابکر ترور شده بود.

خبرنگار تصریح کرد که این تحولات می تواند جنگ را در منطقه دارفور به یک جنگ قومی و قبیله ای تبدیل کند که منجر به از بین رفتن کامل این ایالت می شود.

در همین حال ناظران هشدار می دهند که با ورود به سومین ماه درگیری، مناطق درگیری در چندین شهر سودان به ویژه در خارطوم پایتخت و در شهرهای بزرگ در مناطق دارفور و کردفان در حال گسترش است که تهدیدی برای طولانی شدن جنگ و زمینه ای برای جذب گروه های مسلح به ویژه گروه هایی با وابستگی های قبیله ای است.

در تحولی خطرناک، نیروهای شبه نظامی واکنش سریع در سودان در حملات خود در پایتخت از پهپادهایی استفاده کردند که به گفته آنها، از مراکز ارتش سودان به دست آورده اند که تحت کنترل آنها است.

برخی منابع هم اعلام کردند که ارتش سودان در درگیری با نیروهای شبه نظامی واکنش سریع، در شهر الابیض مرکز ایالت کردفان در جنوب خارطوم، برای اولین بار به استفاده از جنگنده ها و حملات هوایی مبادرت کرده است. این شهر در محاصره نیروهای شبه نظامی واکنش سریع است.

پربیننده ترین خبرها