گفت‌وگوی پوتین با رئیس‌جمهور الجزایر درباره مبادله با ارزهای ملی

گفت‌وگوی پوتین با رئیس‌جمهور الجزایر درباره مبادله با ارزهای ملی
جمعه 26 خرداد 1402 - 09:00

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای الجزایری خود در مسکو درباره مبادله با ارزهای ملی با وی گفت‌وگو کرد.

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار با «عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهور الجزایر با وی درباره گسترش مبادله با ارزهای دو کشور گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌ها برای گسترش مبادلات با ارزهای ملی «جهت محافظت از مبادلات دوجانبه در برابر اثرگذاری کشورهای ثالث و تحولات منفی مربوط به بازارهای مبادلات بین‌المللی» از جمله موضوعات محل رایزنی میان سران دو کشور در جریان سفر تبون به مسکو بود.

پوتین در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای الجزایری خود نیز امسال را سال ویژه‌ای برای روابط روسیه با کشورهای آفریقایی خواند و گفت: «تماس‌های ما با کشورهای آفریقایی بیشتر از هر زمان دیگر است و سفر رئیس‌جمهور به وضوح این را نشان می‌دهد.»

رئیس جمهور الجزایر روز سه شنبه سفر رسمی سه روزه خود به روسیه را برای گفت‌وگو در مورد تقویت همکاری‌های دوجانبه آغاز کرده بود.

الجزایر سومین واردکننده تسلیحات روسی در جهان است. این کشور همچنین دومین شریک تجاری روسیه در آفریقا با حجم مبادلاتی نزدیک به سه میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ است.

پوتین همچنین گفت که تلاش‌های روسیه و الجزائر در کنار عوامل دیگر سهم زیادی در ثبات بازار انرژی جهانی داشته است. الجزائر ذخایر اثبات شده‌ای معادل ۱۱.۸ میلیارد بشکه نفت، از لحاظ میزان در اختیار داشتن ذخایر نفتی، در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد.

در مقابل «عبدالمجید تبون» نیز گفت: «فشارهای غربی تأثیری بر حمایت الجزائر از روسیه ندارد» او در ادامه گفت که روسیه و الجزائر شاهد عمیق‌تر شدن روابط میان خود هستند.

رئیس‌جمهور الجزایر افزود: «روابط دو کشور از ۶۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده و الجزائر همواره از روسیه حمایت کرده است. الجزایر به لطف حمایت روسیه توانسته استقلال خود را حفظ کند، روسیه با کمک تسلیحاتی در شرایط سخت به الجزایر در این راستا یاری رساند».

فارس

پربیننده ترین خبرها