رایزنی‌های باقری و مورا در قطر / مورا: دیروز و امروز گفت‌وگوهای فشرده با باقری داشتم

رایزنی‌های باقری و مورا در قطر / مورا: دیروز و امروز گفت‌وگوهای فشرده با باقری داشتم
چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 17:00

معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد دیروز و امروز گفت‌وگوهای فشرده‌ای با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دوحه قطر داشته است.

العالم - ایران / سیاسی

«انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد دیروز و امروز گفت‌وگوهای فشرده‌ای با «علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دوحه قطر داشته است.

او در توییتی در خصوص این دیدار افزود با باقری درباره «طیفی از موضوعات دشوار دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسیر پیش‌رو درباره برجام» گفت‌وگو کرده است.

به گفته مورا، دو طرف همچنین درباره موضوعات مرتبط با منطقه خلیج فارس شامل «استراتژی اتحادیه اروپا، نماینده ویژه جدید اتحادیه اروپا در امور منطقه خلیج فارس و توافق ایران و عربستان سعودی تبادل‌نظر خوبی داشتند».

«علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز از گفت‌وگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

باقری در توییتی با انتشار عکسی از این دیدار، اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.

برخی منابع غربی شب گذشته به‌صورت غیررسمی خبر داده بودند باقری و مورا قرار است شامگاه سه‌شنبه و همچنین امروز چهارشنبه در دوحه پایتخت قطر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

پربیننده ترین خبرها