آیا گروه واگنر ترفند و بازی سیاسی پوتین علیه غرب بود؟

آیا گروه واگنر ترفند و بازی سیاسی پوتین علیه غرب بود؟
يکشنبه 4 تير 1402 - 11:06

«رضوان قاسم» کارشناس سیاسی معتقد است شورش نیروهای مسلح واگنر ممکن است ترفندی از سوی رئیس جمهور پوتین و یک بازی سیاسی علیه غرب در چارچوب جنگ های روانی و رسانه ای باشد.

العالم - اروپا

قاسم در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه «مع الحدث گفت: غرب در تلاش است با روش‌های اطلاع رسانی خود از شورش گروه واگنر مانند گذشته یعنی اولین روز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بهره ببرد.

وی گفت: رسانه های غربی به دنبال این هستند که به دنیا القا کنند وضعیت روسیه در حال فروپاشی است و در سطح ارتش و مردم اختلاف نظر وجود دارد و این ااولین بارشان نیست..

وی خاطرنشان کرد: قطعا غرب از این وضعیت برای بزرگنمایی و نشان دادن آن به عنوان کودتا علیه پوتین استفاده خواهد کرد، اما واقعیت اینگونه نیست و غرب و ایالات متحده آمریکا از ارتش واگنر انتظار زیادی داشتند. اما بر دیگر مانند گذشته شکست خوردند

وی همچنین با اشاره به اینکه غرب می ترسد این گروه برای فریب آنها باشد، به ویژه اینکه در جنگ های روانی و رسانه ای قرار گرفته اند، تاکید کرد: اتفاقی که افتاد به ویژه پس از عقب نشینی رهبر گروه واگنر به دستور رئیس جمهور بلاروس نشان می دهد که صحبت از یک بازی سیاسی یا فریبکاری است یا اینکه طرح پریگوژین ناقص است و هنوز کامل نشده است، که نشان دهنده ضعف و ناتوانی او در رویارویی یا مقابله با ارتش روسیه است که در برابر امریکا و کل پیمان ناتو ایستاده است.

شایان ذکر است یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، بعد از ظهر شنبه تصمیم گرفت بر اساس توافقی با میانجیگری رئیس جمهور بلاروس ، نیروهای نظامی خود را که در حال پیشروی به سمت پایتخت، مسکو با هدف سرنگونی رهبری نظامی بودند خارج کند. در واقع، تصاویری از شهر روستوف از آغاز عقب نشینی نیروهای واگنر از شهر پخش شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها