اقدام پوتین بعد از عملیات واگنر!

اقدام پوتین بعد از عملیات واگنر!
يکشنبه 4 تير 1402 - 12:13

آصف ملحم مدیر تحقیقات و مطالعات GSM در مسکو گفت :اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  می خواست گروه شورشی واگنر را از بین ببرد، از ابتدای شورش این کار را می کرد.

العالم - اروپا

ملحم در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه " مع الحدث " گفت: پوتین عاقلانه عمل کرده و عمق موضوع را به خوبی درک می کند که در بمباران نکردن کاروان واگنر در حال پیشروی به سمت مسکودر جاده ای خالی و تنهافاصله 200 کیلومتر با پایتخت نمود پیدا کرد . علیرغم اینکه اخباری مبنی بر بمباران مکرر برخی خودروهای این کاروان توسط نیروهای روسی وجود داشت، اما این گزارش ها تایید نمی شود.

وی توضیح داد رسانه های اوکراینی و غربی تا حد زیادی از این نکته سوء استفاده و به زبان روسی شایعه پراکنی کردند که گویی منتظر این لحظه مساعد برای تحریک مردم روسیه بودند.

وی خاطرنشان کرد: پوتین رئیس جمهور به اشتباهات بزرگ عملیات نظامی اوکراین توجه و با آن‌ها برخورد خواهد کرد و پس از عملیات واگنراصلاحات و تغییرات گسترده امنیتی و نظامی را در سطح ارتش انجام خواهد داد.

شایان ذکر است یوگنی پریگوژین، رهبر واگنر، بعد از ظهر شنبه تصمیم گرفت بر اساس توافقی با میانجیگری رئیس جمهور بلاروس ، نیروهای نظامی خود را که در حال پیشروی به سمت پایتخت، مسکو با هدف سرنگونی رهبری نظامی بودند، خارج کند. در واقع، تصاویری از شهر روستوف از آغاز عقب نشینی جنگنده های واگنر از شهر پخش شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها