رئيسي: بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی، رویکرد دولت مردمی است

رئيسي: بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی، رویکرد دولت مردمی است
يکشنبه 4 تير 1402 - 15:17

رئيس جمهو در ديدار سفرای جدید ایران در ۱۱ کشور، رویکرد دولت را بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی عنوان كرد و از آنها خواست، فرمایشات رهبر انقلاب درباره راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه، عزت، حکمت و مصلحت كاملا مدنظر داشته باشند.

العالم - ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی ظهر یکشنبه در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در ۱۱ کشور دنیا، با تبریک آغاز ماموریت و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی راهکار‌های عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات رهبری را کاملا مدنظر داشته باشند.

رئیس جمهور خطاب به سفرای کشورمان در فنلاند، بلغارستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، موریتانی، قرقیزستان، بولیوی، استرالیا، فیلیپین و سوئد، با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های متنوع و حتی مکملی با بسیاری از کشور‌های دنیا، از جمله کشور‌های محل ماموریت شما دارد، افزود: همه تلاش خود را برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها در راستای گسترش روابط پایدار اقتصادی و تجاری فیمابین به کار بگیرید.

آقای رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه رویکرد دولت معطوف به باز گرداندن تعادل به سیاست خارجی است روابط با کشور‌های همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا دیپلماسی پرتحرک و هوشمند باید به کار گرفته شود. ایشان همچنین تاکید کرد که در این راستا از ظرفیت‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای که به طور مشترک در آن‌ها عضو هستیم، به بهترین شکل برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بهره بگیرید.

در این جلسه سفرای جدید کشورمان نیز در سخنانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره خصوصیات و ظرفیت‌های کشور‌های محل ماموریت خود، به تشریح برنامه‌های عملیاتی خود برای ارتقای سطح روابط پرداختند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها