عراق: اردوگاه «الهول» سوریه بمب ساعتی است

عراق: اردوگاه «الهول» سوریه بمب ساعتی است
سه شنبه 6 تير 1402 - 19:48

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی در سخنانی با هشدار نسبت به خطر اردوگاه «الهول» سوریه برای کل منطقه و جهان، وضعیت این اردوگاه را یک «بمب ساعتی» ارزیابی کرد.

العالم - عراق

به نوشته روزنامه الیوم السابع، «خالد الیعقوبی» مشاور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی در این باره اظهار داشت: پرونده اردوگاه الهول بسیار پیچیده و این اردوگاه مانند یک بمب ساعتی است و این فقط مربوط به عراق نیست.

الیعقوبی افزود: اردوگاه الهول در خارج از خاک عراق واقع شده و تبعه‌های همه کشورهای جهان در آن حضور دارند و تحت نظارت نظامیان ائتلاف بین‌المللی است.

وی ادامه داد: بدون مداخله جامعه جهانی، بستن این پرونده امکان پذیر نیست و به تهدیدی جدی نه تنها برای عراق، بلکه برای سراسر منطقه و کل جهان تبدیل خواهد شد.

اخیرا نیز «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی بار دیگر نسبت به خطر اردوگاه آوارگان الهول سوریه برای کل منطقه هشدار داد و از آمریکا خواست تا پیش از پایان سال جاری میلادی، کنفرانسی بین‌المللی را در این باره برگزار کند.

پیشتر نیز نخست وزیر عراق از جامعه جهانی خواسته بود تا وظایف خود را برای حل مساله آوارگان در اردوگاه الهول انجام دهد.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

اداره این اردوگاه را گروه مسلح موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (شبه نظامیان قسد) وابسته به ارتش آمریکا بر عهده دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها