حملات هوایی سوریه به مواضع ترویست ها در ادلب

حملات هوایی سوریه به مواضع ترویست ها در ادلب
سه شنبه 6 تير 1402 - 22:07

در جریان حملات هوایی که در منطقه جبل الزاویه واقع در استان ادلب صورت گرفت، هشت نفر از تروریستهای «هیئة تحریر الشام» کشته شدند.

العالم - سوریه

ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه، به صورت زمینی و هوایی همچنان در حال بمباران مواضع تروریستهای «هیئة تحریر الشام» در استان ادلب واقع در شمال این کشور است. تحریرالشام نام ائتلاف تروریستی است که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که وابسته به معارضان سوری است، امروز سه‌شنبه خبر داد که جنگنده‌های روسیه در ساعات آغازین صبح، یک مقر نظامی متعلق به ائتلاف تحریر الشام را در منطقه جبل الزاویه در جنوب ادلب هدف قرار دادند.

این مرکز گزارش داد که جنگنده‌های روس، هفت بار اطراف روستای «سرجه» واقع در جبل الزاویه را هدف قرار دادند و مناطق اطراف «جبل الاربعین» در جنوب ادلب را نیز بمباران کردند.

به گفته دیدبان، در جریان حملات هوایی روسیه به جبل الزاویه، دستکم هشت نفر از تروریستهای تحریر الشام کشته شدند. در کنار این حملات، ارتش سوریه هم با حملات موشکی، اطراف شهرک «الباره» واقع در جبل الزاویه را هدف قرار داد. یک مقر متعلق به ارتش ترکیه نیز در نزدیکی این شهرک قرار دارد. در این حملات، تلفات جانی نداشت.

ارتش سوریه دو روز پیش نیز حملات توپخانه‌ای در ادلب انجام داد و چندین انبار مهمات متعلق به تروریستها را در این شهر هدف قرار داد. در جریان این حملات، شماری از تروریستها کشته شدند. وزارت دفاع سوریه هم گفت که با همکاری نیروی هوایی روسیه، حملاتی را علیه تروریستها در ادلب انجام داده است. این حملات در پاسخ به حملات روزهای گذشته تحریر الشام به حماه و لاذقیه بوده است.

این نهاد سوری گزارش داد، در جریان حملات تروریستها، چند شهروند سوری کشته شدند. نیروهای سوری هم حملاتی را به مقرهای تحریر الشام انجام دادند که به دنبال آن، دهها نفر از تروریستها کشته و انبارهای مهمات انان منهدم شد.

جنگنده‌های روس همچنین در چند نوبت، مقرهای تروریستها را در ادلب، لاذقیه و حلب بمباران کردند. این مواضع متعلق به تحریر الشام و تروریستهای «الحزب الإسلامی الترکستانی» بوده است که نقطه ثقل حملات، شمال لاذقیه و اطراف ادلب بود.

در واکنش به این حملات، تحریر الشام دستور داد که مقرهای باقیمانده این گروه تروریستی برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن توسط نیروی هوایی روسیه و سوریه، تخلقه شود. منابع محلی نیز گفتند که همه ایست‌وبازرسیهای تحریر الشام در اطراف ادلب، خالی از عناصر این گروه شده است.

پیش از این، تروریستها، به غرب حماه و لاذقیه حملات موشکی و راکتی کرده بودند که به کشته شدن چهار غیر نظامی سوری از جمله دو کودک منجر شد. در استانهای ادلب و بخشهایی از لاذقیه، گروههای تروریستی مستقر هستند که حملاتی را به مواضع ارتش سوریه و منازل غیر نظامیان انجام می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها