تصمیم ضداسلامی پلیس سوئد/ اسلام‌ستیزی همچنان در دستورکار استکهلم

تصمیم ضداسلامی پلیس سوئد/ اسلام‌ستیزی همچنان در دستورکار استکهلم
چهارشنبه 7 تير 1402 - 17:53

در حالیکه مسلمانان جهان در حال جشن گرفتن عید سعید قربان هستند و یا به استقبال آن می روند، پلیس سوئد در یک تصمیم اسلام‌هراسانه و ضداسلامی با برنامه امروز هتک حرمت قرآن کریم موافقت کرده است.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پلیس سوئد اجازه داده است تا اسلام‌ستیزان امروز و در برابر یکی از مساجد استکهلم کتاب مقدس مسلمین را به آتش بکشند.

این در حالی است که دادگاه استیناف دو هفته پیش و پس از هتک حرمت قرآن مجید در برابر سفارت ترکیه، با اقدام پلیس در ممنوعیت قرآن سوزی مخالفت کرده بود.

در همین حال "تلویزیون ۴ سوئد" که برای نخستین بار این خبر را اعلام کرد، گزارش کرده که پلیس استکهلم فراخوان حضور نیروهای دیگر مناطق این کشور را در صورت وقوع هرگونه ناآرامی در پایتخت مرتبط با این تصمیم صادر کرده است.

این اقدام اسلام ستیزانه با هفته ها تظاهرات و فراخوان تحریم کالاهای سوئدی و مخالفت ترکیه با عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روبرو شده بود.

در سالهای اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها