توهین به مقدسات مسلمانان؛ غرب به دنبال چیست؟!

توهین به مقدسات مسلمانان؛ غرب به دنبال چیست؟!
جمعه 9 تير 1402 - 18:35

محکومیت اقدام شنیع دولت سوئد در اجازه دادن به یک افراطی برای هتک حرمت قرآن کریم همچنان در محافل رسمی و مردمی ادامه دارد؛ برخی  ناظران امور منطقه بر این عقیده اند که این اقدام سوئد می تواند حامل پیامی سیاسی برای برخی کشورهای منطقه باشد.

العالمنظرکده

علی فضل الله کارشناس سیاسی گفت: اجازه سوئد به هتک حرمت قرآن کریم توهین به یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان است.

وی افزود: سرمایه گذاری های مستمر علیه مسلمانان در غرب به رهبری باندهایی تحت حمایت برخی رژیم ها در جهان، حامل پیام های مهمی به برخی از کشورهای مسلمان است.

وی تاکید کرد: برخی رفتارهای ناشایست که به نام آزادی بیان صورت میگیرد، با حقوق و آبروی دیگران مغایرت دارد. و همچنین با مقررات نظم عمومی و با قانون آزادی بیان در تضاد است.

جواد الهنداوی سفیر سابق عراق نیز به نوبه خود گفت: هتک حرمت قرآن کریم در سوئد تنها یکی از اقدامات سیستماتیک برای هدف قرار دادن اعراب و مسلمانان در منطقه و جهان است.

وی افزود: هتک حرمت قرآن کریم و خدشه دار کردن احساسات مسلمانان، رویکرد برخی کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر برای تحقق اهدافی است که می توانند سیاسی باشند.

وی تاکید کرد: این پدیده با تأسیس گروه تروریستی داعش برای تحریف چهره اسلام تفاوتی ندارد.

الهنداوی با اشاره به اقدام دولت عراق و مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق در محکوم کردن این اقدام، خاطرنشان کرد: محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی آیت الله علی سیستانی، ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به اقدام برخی کشورهای عربی و اسلامی در محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم داشته باشد.

وی ادامه داد: واکنش عراق نسبت به هتک قرآن کریم در سوئد در سطوح دولتی و مردمی بسیار خوب بود.

پربیننده ترین خبرها