کارشناس سیاسی عرب در گفت وگو با العالم مطرح کرد:

افزایش فشارهای لابی صهیونیستی بر واشنگتن علیه توافق هسته ای با ایران

افزایش فشارهای لابی صهیونیستی بر واشنگتن علیه توافق هسته ای با ایران
شنبه 10 تير 1402 - 11:40

مدیر پایگاه اینترنتی «الخنادق» گفت: لابی صهیونیست فشارهای خود را بر واشنگتن با هدف به شکست کشاندن توافق هسته ای با ایران افزایش داده، این درحالیست که بایدن به این توافق برای انتخابات نیاز دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد شمس» کارشناس مسائل سیاسی و مدیر پایگاه اینترنتی الخنادق، در گفت وگو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم، اظهار داشت: در ماه جاری مذاکراتی غیر مستقیم میان امریکایی ها و ایرانی ها انجام شد و دو طرف پیام هایی را به شکل غیرمستقیم رد و بدل کردند تا به توافق جزئی برسند. توافقی که رسانه های آمریکایی از آن به عنوان قراردادی نامکتوب یا تفاهمی یاد کردند که به سطح توافق نرسیده و مستلزم تصویب توسط کنگره است،‌ زیرا کنگره مخالف اصلی بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

وی تاکید کرد: درسایه این تغییر و تحولات، لابی صهیونیستی طبق معمول برای به شکست کشاندن توافق هسته ای وارد عمل شده است این در حالی است که پیش از این نتانیاهو برای به شکست کشاندن توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ ایفای نقش کرد.

برخی ها معتقدند که دعوت نکردن بایدن از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن در همین راستا صورت می گیرد. زیرا در صورتی که نتانیاهو به واشنگتن سفر کند، اعضای کنگره را برای امضا نکردن این توافق تحت فشار قرار خواهد داد،‌ این در حالیست که بایدن برای انتخابات به شدت به این توافق نیاز دارد.

شمس تاکید کرد: اسرائیل امروزه با بحران ماهیتی، سیاسی و بحران تظاهرات مستمر علیه نتانیاهو در هر هفته مواجه است. نتانیاهو احساس می کند که وضعیت بسیار نگران کننده است زیرا توانایی های دیپلماتیک، هسته ای و نظامی ایران در منطقه افزایش یافته و در نتیجه باید کاری انجام دهد.

این کارشناس افزود: از این رو، صحبت از برگزاری نشستی درهفته گذشته بود که ارتش اسرائیل برنامه ای را برای اجرای عملیات نظامی علیه ایران ارائه کرد اما نتانیاهو با این طرح ارتش مخالفت کرد و گفت که این مساله پیامدهای زیادی دارد، به ویژه این که آمریکا با هر گونه اقدام نظامی علیه ایران مخالف است.

پربیننده ترین خبرها