بازداشت ۴۸۶ نفر در پنجمین شب ناآرام فرانسه

بازداشت ۴۸۶ نفر در پنجمین شب ناآرام فرانسه
يکشنبه 11 تير 1402 - 09:49

در پنجمین شب ناآرامی‌های برخاسته از کشته‌شدن یک نوجوان به دست پلیس فرانسه، ۴۸۶ نفر دیگر به آمار بازداشت شدگان اضافه شد.

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، وزارت کشور فرانسه در تازه‌ترین آمار مربوط به ساعت ۳ بامداد به وقت محلی شمار بازداشت‌شدگان پنجمین شب ناآرامی‌ها را ۴۸۶ نفر اعلام کرد؛ ۱۹۴ مورد از بازداشتی ها به پاریس مربوط می‌شود.

1
روز سه‌شنبه با شلیک پلیس به یک نوجوان فرانسوی به اسم نائل ۱۷ ساله در شهر نانتر جان سپرد؛ این اقدام پلیس که پیشتر نیز بارها با انتقاداتی در مورد بکارگیری خشونت علیه مردم عادی و استفاده از زور و سلاح مواجه بود، خشم غیرقابل کنترلی را در سراسر فرانسه برانگیخت.

2
دیشب (شنبه) الیزابت بورن نخست وزیر که در ستاد فرماندهی پلیس حاضر شده بود در توئیتی نوشت: عصر امروز ۴۵ هزار پلیس و نیروی انتظامی و هزاران آتش نشان برای حفاظت و تضمین نظم جمهوری بسیج شدند.

در حالی که پیشتر نگرانی‌هایی از کشیده شدن دامنه اعتراض ها در فرانسه به سایر کشورهای اروپایی مطرح شده بود، دیروز اخباری از ناآرامی‌های بلژیک و بازداشت نزدیک به یکصد نفر در این کشور در رسانه‌ها منتشر شد.

امروز نیز لو فیگارو از کشیده شدن دامنه ناآرامی‌ها به سوئیس خبر داد و به نقل از پایگاه خبری «ون مینوت» (۲۰ minutes)، نوشت: حوادثی مشابه با صحنه های خشونت شهری که فرانسه چند روزی است تجربه می کند، شنبه شب در مرکز شهر لوزان سوئیس رخ داد.

بر پایه این گزارش، افرادی با الهام از تظاهرات در فرانسه تلاش کردند تا ناآرامی را به این سوی مرز بکشانند و به این منظور فراخوان‌هایی در شبکه‌های مجازی تیک تاک و اسنپ‌شات منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها