هشدار حزب‌الله درباره تحرکات مشکوک تل آویو در شهرک الغجر لبنان

هشدار حزب‌الله درباره تحرکات مشکوک تل آویو در شهرک الغجر لبنان
پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 12:30

حزب‌الله، امروز درباره تحرکات مشکوک تل آویو در شهرک الغجر لبنان هشدار داد و خواستار مداخله دولت و مردم لبنان برای توقف روند تکمیل اشغالگری این شهرک شد.

العالم - لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (پنجشنبه، ۶ ژوئن)، طی بیانیه‌ای درباره تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، هشدار داد و اعلام کرد: «اخیراً نیروهای اشغالگر صهیونیست اقدامات خطرناکی را در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر انجام داده‌اند. منطقه‌ای که سازمان ملل آن را بدون بحث و مناقشه به عنوان بخشی از خاک لبنان به رسمیت می‌شناسد».

حزب‌الله تاکید کرد: «این اقدامات شامل کشیدن سیم‌خاردار، احداث دیوار سیمانی در اطراف شهرک، مشابه کاری که در حال انجام در مرز لبنان و فلسطین اشغالی است. امری که موجب می‌شود که این روستا از محیط طبیعی و تاریخی‌اش در خاک لبنان جدا شود. نیروهای اشغالگر کنترل کامل دو بخش لبنانی و اشغالی این شهرک را به دست گرفته و همزمان با آن، درهای این روستا را به روی گردشگرانی که از داخل رژیم صهیونیستی می‌آمدند، باز کرده است».

این جنبش مقاومت فلسطین تصریح کرد: «این اقدامات خطرناک و یک تحول بزرگ است. زیرا به منزله اشغال کامل بخش لبنانی شهرک الغجر با زور سلاح و تحمیل واقعیت ایجاد شده است و صرفاً نقض معمول آنچه که نیروهای اشغالگر به آن عادت کرده‌اند و هر از گاهی صورت می‌گیرد، نیست».

حزب‌الله لبنان در خاتمه از کلیه نهادهای لبنانی به ویژه دولت و همه نیروهای سیاسی و محلی خواست که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه دشمن صهیونیستی و تلاش برای آزادسازی این بخش از لبنان وارد عمل شوند.

روستای الغجر در حدفاصل اراضی اشغالی فلسطین، لبنان و سوریه قرار دارد. شنبه پیش بود که شبکه المنار، گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه ۱۷۰۱، میله‌های آهنی مجهز به دوربین‌های جاسوسی را در بخش شمالی روستای مرزی الغجر به سمت مناطق آزاد شده، نصب کرده است و شهرک الغجر را با قرار دادن سیم‌های خاردار و دوربین به محاصره خود درآورده است.

شهرک الغجر که به روستای الغجر نیز شناخته می‌شود، در بخش لبنانی بلندی‌های جولان اشغالی واقع شده است. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷، تلاش خود را برای در دست گرفتن این شهرک آغاز کرد و از آن زمان، سلطه سیاسی و نظامی بر این منطقه تغییرات زیادی یافت تا این که اشغالگران در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ از بخش شمالی این شهرک خارج شدند.

سازمان ملل یک خط آبی برای این شهرک ترسیم کرده که آن را به شمال لبنان و بخش جنوبی اراضی اشغالی تقسیم می‌کرد، این خط فرضی بود و امکان دیوارکشی وجود نداشت زیرا ساکنان الغجر با این اقدام مخالفت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها