لبنان حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اراضی خود را محکوم کرد

لبنان حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اراضی خود را محکوم کرد
جمعه 16 تير 1402 - 03:19

وزارت خارجه لبنان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور را محکوم کرد.

العالم-لبنان

وزارت خارجه لبنان حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک «کفر شوبا» واقع در جنوب این کشور را محکوم کرد و آن را حمله به حاکمیت لبنان دانست.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعرض به حاکمیت لبنان است.

این وزارتخانه در بیانیه خود از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواسته است که بر رژیم اسرائیل برای توقف تجاوزات مستمر این رژیم به خاک، حریم هوایی و آب‌های سرزمینی لبنان فشار بیاورند.

وزارت خارجه لبنان افزوده است: بیروت از کشورهایی که مایل به حفظ آرامش و ثبات در جنوب لبنان به طور خاص و خاورمیانه به طور کلی هستند، می‌خواهد که آگاه باشند که این اقدامات (رژیم) اسرائیل همزمان با ارائه قریب الوقوع درخواست تمدید فعالیت نیروهای یونیفل به شورای امنیت سازمان ملل متحد و با هدف متشنج کردن و برهم زدن شرایط انجام می‌گیرد.

وزارت خارجه لبنان در پایان خواستار احترام به اجرای تمامی قطعنامه‌های بین المللی شد و بر خروج فوری و بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی لبنانی که هنوز در اشغال این رژیم است، تاکید کرد.

صبح روز پنجشنبه صدای دو انفجار در اطراف روستای مرزی کفرشوبا در جنوب لبنان شنیده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک موشک از خاک لبنان شلیک و در نزدیک مرز لبنان با فلسطین اشغالی منفجر شده است.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی ۱۵ گلوله توپ به منطقه حرجیه در نزدیک کفر شوبا شلیک کرده است.

حزب الله لبنان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات خطرناک دشمن صهیونیستی در روستای غجر اشغالگری کامل بوده و این جنبش از همه نهادهای لبنان به ویژه دولت و اقشار مختلف ملت لبنان می‌خواهد که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه و تلاش برای آزاد سازی این بخش از کشور وارد عمل شوند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها