راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین در آمریکا

راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین در آمریکا
شنبه 17 تير 1402 - 17:21

منابع خبری امروز (شنبه) از برگزاری چند راهپیمایی اعتراضی توسط شهروندان آمریکایی در چند ایالت این کشور در محکومیت جنایت هفته گذشته رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر دادند.

العالم - آمریکا

شبکه فلسطین الیوم در این باره اعلام کرد که راهپیمایی‌های اعتراضی در همبستگی با ملت فلسطین و اهالی جنین و همچنین محکومیت جنایت اخیر صهیونیست‌ها در این شهر و اردوگاه آن در خیابان‌های ایالت‌های نیویورک، پاترسون و ایلینوی آمریکا برگزار شد.

برئایه این گزارش، راهپیمایی کنندگان تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و به ویژه جنایت هفته گذشته در جنین را محکوم کردند.

این راهپیمایی‌ها و تجمع‌های اعتراضی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک، پاترسون، نیوجرسی، شیکاگو و ایلینویز برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها، لزوم مداخله دولت آمریکا و نهادهای تصمیم گیرنده در واشنگتن، برای مهار و پاسخگو کردن اشغالگران به خاطر جنایات علیه ملت فلسطین و توقف تروریسم شهرک نشینان صهیونیست علیه شهروندان بی گناه فلسطینی را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه هفته گذشته، شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا مورد حمله و بمباران قرار دادند که در اثر آن ۱۳ فلسطینی شهید و ۱۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شد و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

بامداد چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی مجبور شد از اردوگاه جنین عقب نشینی کند.

پربیننده ترین خبرها