رسانه صهیونیست از سفر تیم ورزشی اسراییل به عربستان از خاک امارات خبر داد

رسانه صهیونیست از سفر تیم ورزشی اسراییل به عربستان از خاک امارات خبر داد
شنبه 17 تير 1402 - 17:21

در حالی که کارشناسان سیاسی روند خوبی برای برقراری رابطه میان ریاض - تل آویو متصور نیستند، منابع خبری صهیونیستی از سفر یک تیم ورزشی رژیم صهیونیستی به خاک عربستان از طریق امارات خبر داده و تلاش می کنند که آن را بزرگ نمایی کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که تیم ورزش های الکترونیکی رژیم صهیونیستی برای شرکت در مسابقات فیفا دیروز (جمعه) وارد خاک عربستان شده است؛ مسابقاتی که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

تیم رژیم صهیونیستی متشکل از سه بازیکن، یک مربی و معاون مدیر است که همگی با گذرنامه رژیم صهیونیستی از طریق امارات وارد خاک عربستان شده اند.

تسویکا کوسمان، مدیر تیم رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرده که همواره با مسئولان فیفا در ارتباط بوده است تا مطمئن شود که مسئولان سعودی اجازه ورود تیم اسراییل به خاک خود را خواهند داد.

تیم رژیم صهیونیستی پیش از این ادعا کرده بود که از اتحادیه ورزش های الکترونیکی عربستان پیامی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه عربستان با ورود این تیم به این کشور مخالف نیست؛ البته در این پیام مشخصا به نام «اسرائیل» اشاره نشده است اما تاکید شده است که تمام تیم ها می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

گفته می شود که برخی طرف های امنیتی سعودی مسئولیت محافظت از تیم رژیم صهیونیستی را برعهده دارند.

مدیر تیم رژیم صهیونیستی می گوید که در جریان مسابقات نمی خواهند نمادهای اسراییل را مخفی کنند، اما زمانی که در خیابان ها حاضر می شوند احتمالا این نمادها را به نمایش نمی گذارند.

بر اساس این گزارش، مسابقات تیم های ورزش های الکترونیکی متکی بر ابزارهای الکترونیکی و فضای مجازی است و حرکت فیزیکی واقعی در آن نقش ندارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای تحقق اهداف انتخاباتی خود برای عادی سازی روابط با عربستان تاکنون ناکام مانده است، پیش تر در اظهاراتی مدعی شده بود که صلح با دولت ریاض یک گام منحصر به فرد رو به جلو به شمار می‌رود، چرا که عربستان پرنفوذترین کشور در جهان عرب است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ خردادماه یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ۱۰۰ دقیقه درباره طیف گسترده‌ای از مسائل اعم از (رژیم) اسرائیل گفت وگو کرده است.

رسانه‌ها اعلام کردند به احتمال زیاد بخش عمده‌ای از گفت وگو میان بلینکن و محمدبن سلمان تحت تاثیر عادی‌سازی احتمالی روابط میان عربستان و اسرائیل باشد این درحالی است که تحلیل گران احتمال هرگونه پیشرفت فوری یا عمده در این موضوع را منتفی دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها