گزارش خبرنگار العالم؛

آیا دستورات بن گویر برای کشتار فلسطینیان بدون نیاز به تصمیم کابینه یا دادگاه اجرایی می شود؟

آیا دستورات بن گویر برای کشتار فلسطینیان بدون نیاز به تصمیم کابینه یا دادگاه اجرایی می شود؟
يکشنبه 18 تير 1402 - 23:16

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد تا این لحظه، این قانون از سوی اداره تحقیقات و پلیس اسرائیل و تصمیم یک وزیر است.

العالم فلسطین

خبرنگارالعالم در فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد: قرار است این تصمیم در دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لغو، باطل خواهد شد.

صدور دستور جدید ایتامار بن گویر وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در زمینه حمل سلاح بنابر گزارش کانال دوازده رژیم صهیونیستی،حاکی است که هرکس یک فلسطینی را بکشد، تا پایان تحقیقات، اسلحه اش از او پس گرفته نخواهد شد بلکه بر عکس بن گویر می خواهد با ایجاد تسهیلات برای امکان راحت تر شلیک کردن، به قاتل پاداش دهد نه وی را مجازات کند.

بن گویرخبرنگار العالم تصریح کرد، اینگونه تصمیمات افراطی نشان می دهد که چرا این روزها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جناح راست افراطی می خواهند اختیارات دیوان دادگستری را به نفع تصمیمات خود در رابطه با موضوع کرانه باختری کاهش دهند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، این تصمیمی بسیار خطرناک است زیرا بر اساس آن از این پس هر شهرک نشین صهیونیستی که در سرزمین فلسطین قدم می زند می تواند اسلحه خود را به دست بگیرد و هر زمان که خواست به هر فلسطینی شلیک کند، شرایطی که به وضعیت آمریکا در قرن های گذشته شبیه است که یک گاوچران سفیدپوست برای کشتن سرخپوستان مسابقه می داد و هر چه سرخپوست های بیشتری را می کشت، جایزه و پاداش بزرگتری می گرفت.

دستورات جدید ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم اسرائیل شامل جلوگیری از مصادره تسلیحات و بازجویی از افرادی است که به شهروندان فلسطینی به خاطر شک و تردید در انجام عملیات ضد صهیونیستی، تیراندازی می کردند. این دستورات جدید در بخش تحقیقات مقر مرکزی پلیس اسرائیل، با هدف تشویق شهرک نشینان به دستیابی به سلاح صادر و تصویب شده است.

این دستورالعمل‌های جدید برای «تشویق شهرک‌نشینان به شلیک به عاملان عملیات ضد صهیونیستی است و از سوی دیگر، این نگرانی وجود دارد که این امکانات منجر به پدیده‌ای برای سهولت فشار دادن به ماشه حتی در مواردی باشد که ازسوی مهاجم حتی احساس نیاز به تیراندازی وجود نداشته باشد.

پربیننده ترین خبرها