بایدن "وقیح" و کمک های میلیاردی دولت آمریکا به رژیم اسراییل

بایدن
دوشنبه 19 تير 1402 - 13:08

خبر: سران رژیم صهیونیستی به سرعت به انتقادات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کابینه نتانیاهو واکنش نشان دادند. کانال 13 این رژیم عصر یک شنبه (18 تیر ماه) گفت که یکی از اطرافیان نتانیاهو، بایدن را "وقیح" توصیف کرده است.

تحلیل:

  • نکته جالب این است که درست در شرایطی که سران رژیم صهیونیستی بایدن را به بدترین صفات توصیف کرده اند، بایدن در مقابل اعلام کرده است که آمریکا تمام امکانات خود را برای اعمال فشار بر عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو به کار می گیرد.
  • و جالب تر از آن این است که بایدن که مورد تمسخر سران "اسرائیل" قرار گرفته است، بارها اعلام کرده که خود، صهیونیست است و "اسرائیل" اگر هم وجود نداشت، آمریکا آن را ایجاد می کرد. وی دیروز با صراحت اعلام کرد که آمریکا آماده حمایت های امنیتی از اوکراین و تأمین امنیت آن به همان ترتیبی است که برای "اسرائیل" فراهم کرده است. !
  • طبق گزارش اخیر مرکز تحقیقات کنگره، همین بایدن "وقیح" با تخصیص سالانه 4 میلیارد دلار، از "اسرائیل" حمایت می کند؛ بخش عمده ای از این پول صرف صنایع موشکی و تکنولوژی نظامی می شود. از زمان جنگ جهانی دوم تا امروز هیچ جای دیگری در جهان نبوده است که بیش از "اسرائیل" از کمک های آمریکا برخوردار شده باشد.
  • در دوره بایدن که "مورد تنفر" رژیم صهیونیستی است، به خصوص در مارس 2022 کنگره آمریکا به اتفاق آرا بودجه اضافی به ارزش حدود 2 میلیارد دلار برای سامانه دفاع موشکی "اسرائیل" یعنی گنبد آهنین آن تخصیص داده است.
  • بایدن که به ظاهر از منتقدان کابینه نتانیاهوست، در برابر جنایات او علیه ملت بی دفاع فلسطین در کرانه باختری و غزه نه تنها سکوت کرده است بلکه آن را توجیه هم می کند و آن را دفاع از خود می داند.
  • علت اختلاف بین دولت بایدن و کابینه نتانیاهو، به رغم توافق کامل آنها در مورد اهداف، این است که بایدن می خواهد این اهداف به طور تدریجی و آرام محقق شوند تا به تحریک فلسطینی ها و عرب و مسلمانان نینجامد. در حالی که نتانیاهو معتقد است زمان، به نفع این رژیم نیست و این رژیم باید این اهداف را با یک ضربه یا عملیات و در کوتاه ترین فرصت محقق کند. خود نتانیاهو، نخست وزیر و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم و سموتریچ، دوست وی و دیگران، از جمله طرفداران این نظریه هستند.
  • کاملا روشن است که روابط غیر معمول آمریکا با رژیم صهیونیستی، چیزی فراتر از روابط طبیعی بین کشورها و فراتر از روابط استراتژیک است. در واقع این روابط شبیه روابط کشور با پایگاه نظامی خود در کشور دیگر است و این درگیری های لفظی گاه و بیگاه بین دو طرف، چیزی جز سوء تفاهم یا حرکت نمایشی یا جنگ زرگری برای فریب دیگران نیست. در واقع رژیم صهیونیستی به عنوان پایگاه نظامی، عامل مهمی درتأمین منافع آمریکا در خاورمیانه است و اگر این پایگاه وجود نداشت آمریکا سالها قبل مجبور می شد منطقه را ترک کند.

پربیننده ترین خبرها