تحلیل خبرنگار العالم از اهداف رژیم اسراییل برای ارایه تسهیلات به تشکیلات خودگردان

دوشنبه 19 تير 1402 - 15:11

رژیم صهیونیستی با انتشار خبر ارائه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین ، باعث تشدید بحران این تشکیلات و تعمیق شکاف بین آنها و دیگر گروههای فلسطینی شده و حیثیت آن را در میان توده مردم جریحه دار کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی، کابینه رژیم صهیونیستی پس از جلسه اخیر، ادعا کرد که اوضاع در داخل اراضی فلسطین، تشکیلات خودگردان را در معرض فروپاشی قرار داده است و بقای آن به نفع رژیم صهیونیستی است. اما اصل واقعیت این است که در حقیقت بقای هیچ فلسطینی به نفع این رژیم نیست حتی تشکیلات خودگردان، در واقع ادامه بقای تشکیلات خودگردان فلسطین با وضعیت کنونی، بحرانی برای این رژیم ایجاد خواهد کرد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی خواهان بقای تشکیلات خودگردان البته طبق معیارهای مد نظر خود است از جمله اینکه بخشی از تشکیلات امنیتی آن در خدمت این رژیم باشد. لذا با تأمل در تسهیلاتی که رژیم صهیونیستی در اختیار تشکیلات خودگردان قرار می دهد، در می یابیم که این تسهیلات در واقع چیز تازه ای نیست و رژیم کار اضافه ای انجام نداده است. مضافا بر اینکه این تسهیلات در اختیار نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان قرار گرفته و هیچ فایده ای برای فلسطینی ها ندارد بنابر این سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص اختصاص این تسهیلات فقط باعث ایجاد بحران های هر چه بیشتر برای تشکیلات خودگردان می شود.

خبرنگار العالم همچنین تصریح کرد، رژیم صهیونیستی انتظار دارد که تشکیلات خودگردان، قائم مقام امنیتی این رژیم در کرانه باختری باشد. به عبارت دیگر تشکیلات خودگردان، خود، مأمور انجام کاری شده است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است و در واقع با ایجاد شکاف بین تشکیلات خودگردان و دیگر گروه های فلسطینی چنین القا می کند که این تشکیلات برای سرکوب فلسطینی ها به وجود امده است و به نیابت از این رژیم، فلسطینی ها را سرکوب می کند و این درحالی است که ملت فلسطین هرگز چنین چیزی را نمی پذیرد.

پربیننده ترین خبرها