گزارش العالم؛

کشتی حنظله در بندر بریستول؛ برپایی مراسم و فعالیت هایی در همبستگی با ملت فلسطین

سه شنبه 27 تير 1402 - 17:52

به دنبال پهلوگرفتن کشتی حنظله در بندر بریستول انگلستان، این شهر روزانه شاهد برپایی مراسم و فعالیت هایی برای همبستگی با ملت فلسطین و دفاع از حقوق این ملت مظلوم است.

العالم ـ اروپا

خبرنگار العالم از شهر بریستول انگلیس گفت: کشتی حنظله اینک 10 روز است که وارد بندر بریستول شده است. این کشتی از نروژ به سمت اسلو حرکت کرد و وارد اسکاتلند شد و پس از آن به ولز رفت.در طول این ده روز مسئولان این پروژه فعالیتهای متعددی برگزار کردند تا مردم جهان را در جریان مشکلات و سختی های ملت فلسطین بویژه مردم محاصره شده غزه قرار دهند. واین علاوه بر فعالیتها و برنامه های فرهنگی متعددی از جمله پخش فیلم مستند درباره شرح رنج ها و سختی های مردم فلسطین است.

یکی از مسئولان این پروژه به خبرنگار العالم گفت: هدف از این پروژه شکستن محاصره غزه و رساندن صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان است. این کشتی پس از بریستول عازم ساوت‌همپتون یکی از شهرهای انگلستان و پس از آن به روتردام در هلند و هامبورگ آلمان خواهد رفت.

وی افزود: طرحی برای ورود ناوگان آزادی به کشورهای خاورمیانه و کشورهای عربی در سال آینده وجود دارد. همچنین با آنکه این اقدام خطرناک است اما ما می کوشیم که سال آینده ناوگان آزادی عازم فلسطین شود؛ زیرا این هدف اصلی ماست.

گفتنی است، ائتلاف ناوگان آزادی با به آب انداختن یک کشتی جدید به نام "حنظله" گامی دوباره برای شکستن محاصره 16 ساله غزه توسط رژیم صهیونیستی برداشته است.

ائتلاف ناوگان آزادی شامل سازمان های حامی فلسطین از 12 کشور جهان است که برای شکستن محاصره غیرقانونی غزه توسط رژیم صهیونیستی و اطلاع رسانی در باره نتایج این جنایت پلید علیه مردم فلسطین تلاش می کند.

"حنظله" نام یک کودک 10 ساله فلسطینی است که ناجی العلی کاریکاتوریست فلسطینی از سال 1973 تا زمان ترور توسط مزدوران صهیونیست در تمام کاریکاتورهایش درباره فلسطین آن را ترسیم می کرد و سمبل هویت و مقاومت مردم فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها