تعطیلی سفارت سوئد در عراق؛ کارکنان به سفارت آمریکا منتقل شدند

تعطیلی سفارت سوئد در عراق؛ کارکنان به سفارت آمریکا منتقل شدند
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 12:57

سفارت سوئد در عراق روز پنجشنبه و ساعاتی بعد از حمله تظاهرکنندگان خشمگین به این سفارتخانه، اعلام کرد که تمام فعالیت های خود را در بغداد تا اطلاع ثانوی تعطیل می کند.

العالم ـ عراق

سفارت سوئد در بغداد در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل یورش سحرگاه امروز، این سفارتخانه تعطیل و خدمات آن تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است.

پیشتر « توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به یورش به سفارت این کشور در بغداد گفته بود: واضح است که مقامات عراقی در مسئولیت خود برای حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک ناتوان هستند.

در همین حال یک مقام دفتر نخست وزیری عراق به الجزیره گفته بود که اگر حادثه قرآن سوزی تکرار شود، روابط خود را با سوئد قطع خواهیم کرد.

به دنبال اقدام پلیس سوئد جهت صدور مجوز جدید تجمع برای روز پنجشنبه (امروز) در برابر سفارت عراق در استکهلم که گفته می شود طی آن قرار است قرآن کریم و پرچم عراق آتش زده شود، سفارت سوئد در بغداد سحرگاه امروز از سوی تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد.

بنابر اعلام منبع امنیتی عراقی، این تظاهرات که سحرگاه امروز به وقوع پیوست، بر اثر پرتاب سنگ حدود 10 نفر زخمی در میان نیروهای امنیتی، خبرنگاران و معترضان برجای گذاشت.

پربیننده ترین خبرها