نخست وزیر عراق دستور آزادی خبرنگاران بازداشت شده در بغداد را صادر کرد

نخست وزیر عراق دستور آزادی خبرنگاران بازداشت شده در بغداد را صادر کرد
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 20:08

شبکه العهد عراق از صدور دستور نخست وزیر این کشور برای آزادی خبرنگاران بازداشت شده در جریان یورش به سفارت سوئد در بغداد خبر داد.

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق، « محمد شیاع السودانی » نخست وزیر این کشور دستور آزادی خبرنگاران بازداشت شده در جریان حادثه آتش زدن سفارت سوئد در بغداد را صادر کرد.

این شبکه خبری عراق به تعداد خبرنگاران بازداشت شده در جریان یورش به سفارت سوئد اشاره ای نکرد و جزئیات بیشتری ارائه نداد.

در همین حال پیشتر شبکه الحره عراق به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرده بود که افرادی در جریان یورش به سفارت سوئد در بغداد دستگیر شدند که چهار نفر از این افراد پس از تماس رهبران جنبش صدر با مقامات امنیتی آزاد شدند .

وی با بیان اینکه در بین دستگیر شدگان خبرنگاران نیز حضور دارند گفته بود که همچنان پنج نفر در بازداشت نیروهای امنیتی قرار دارند.

به گفته وی سه عکاس که با خبرگزاری های بین المللی کار می کردند، در بین بازداشت شدگان هستند.

شبکه العربی نیز گزارش داد که ۲۰ مظنون که در حمله شب گذشته به سفارت سوئد در بغداد شرکت داشتند بنا به تصمیم دادگاه تحقیقاتی اول منطقه الکرخ بازداشت شده اند.

صدها معترض سحرگاه امروز - پنجشنبه - در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند .

تا سحرگاه امروز، نیروهای امنیتی در داخل سفارت مستقر بودند و همچنان دود از ساختمان بلند بود .

به گزارش ایرنا، پس از این یورش، اکثر تظاهرکنندگان با دخالت نیروهای امنیتی عراق از ساختمان سوئد در بغداد عقب نشینی کردند اما تا اوایل صبح ده ها نفر در اطراف سفارت باقی مانده بودند.

پربیننده ترین خبرها