روسیه: آمریکا از خطوط قرمز اخلاقی عبور کرده است

روسیه: آمریکا از خطوط قرمز اخلاقی عبور کرده است
شنبه 31 تير 1402 - 20:36

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز شنبه گفت که آمریکا با تأمین بمب های خوشه‌ای برای اوکراین که استفاده از آنها منجر به کشته شدن روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار جنگ اسپوتنیک و مجروح شدن کنستانتین میخالچفسکی عکاس این خبرگزاری شده، «از همه خطوط قرمز اخلاقی عبور کرده است.»

العالم - اروپا

پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی گفت: بمب های خوشه ای که توسط آمریکا تامین شده است، روزنامه نگاران را در اوکراین می کشد.

این دیپلمات ارشد روسیه افزود: افکار عمومی در آمریکا در مورد اینکه کشورشان در تلاش بیهوده برای نجات رژیم فاسد و در حال فروپاشی اوکراین، از تمام خطوط قرمز اخلاقی عبور می کند، چه فکر می کند؟

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: به نظر می رسد نهادهای آمریکایی فقط می توانند برای دیگران سخنرانی کنند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که یک خبرنگار رسانه ریانووستی این کشور در جریان گلوله باران منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین کشته و سه روزنامه نگار دیگر این کشور زخمی شدند.

به گفته روسیه، اوکراین با استفاده از مهمات خوشه ای به خبرنگاران حمله کرده است.

در هفتم ژوئیه (۱۶ تیر) جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود را برای ارائه مهمات خوشه ای به دولت اوکراین اعلام کرد و یک هفته بعد وزارت دفاع آن کشور تصریح کرد که اوکراین این مهمات را نه تنها از آمریکا بلکه از کشورهای دیگر نیز دریافت کرده است.

به گفته ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع اوکراین، نیروهای مسلح این کشور قبلا هم از مهمات خوشه ای برای بمباران دونباس استفاده کرده بودند.

رسانه های آمریکایی همچنین گزارش دادند که مهمات خوشه ای که توسط پنتاگون تامین می شود، قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، چون جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه این موضوع را تایید کرده بود.

به گزارش ایرنا، وی با اعلام اینکه اوکراین یک هفته است که از مهمات خوشه ای تامین شده توسط آمریکا در جنگ کشورش با روسیه استفاده می کند گفت: این مهمات حدود یک هفته است که در میدان جنگ مورد استفاده قرار می گیرند. با بازخوردی که از اوکراینی ها دریافت می کنیم، متوجه شدیم که اوکراینی ها از این نوع تسلیحات به اندازه کافی و بطور موثر استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها