گزارش العالم | تظاهرات مخالفان رئیس جمهور تونس در 25 ژوئیه؛ تاکید بر بازگشت دموکراسی

سه شنبه 3 مرداد 1402 - 23:07

امروز 25 ژوئیه روز جمهوری و روزی است که قیس سعید با اعلام تدابیر فوق العاده، دولت را منحل کرد و فعالیت پارلمان را به حالت تعلیق درآورد؛ از آن روز همه ساله مخالفان دولت با برگزاری تظاهرات خواستار بازگشت دموکراسی می شوند.

العالم ـ تونس

جبهه نجات تونس که از مخالفان دولت است، تاکید کرد که ما همچنان خواهان بازگشت دموکراسی هستیم. روند 25 ژوئیه پس از گذشت دو سال هیچ دستاوردی محقق نکرده است.

سمیره شواشی از رهبران جبهه نجات تونس در حاشیه تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: ما خواهان گفتگو با مشارکت تمام اقشار و گروه های تونسی هستیم تا در کنار همدیگر راه حل هایی واقعی برای کشور بیابیم تا از وقوع هرگونه ماجراجویی شبیه کودتای 25 ژوئیه در آینده جلوگیری کنیم.

موافقان و هواداران قیس سعید رئیس جمهور تونس نیز با برپایی راهپیمایی ها، حمایت خود را از سعید اعلام کردند؛ نیروهای امنیتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری، در محل تظاهرات مستقر شدند.

طرفهای سیاسی هوادار رئیس جمهور این امر را نشانه آزادی بیان در کشور می دانند و از قیس سعید می خواهند تا در انتخابات ریاست جمهوری آتی کاندید شود.

محمد بن مبروک سخنگوی روند 25 ژوئیه به العالم گفت: تونس اینک از دموکراسی و آزادی بیان برخوردار است؛ این شرایط سبب می شود تا ما از قیس سعید بخواهیم تا برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 نامزد شود.

پربیننده ترین خبرها