اسلامی: صنعت هسته‌ای به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در حرکت است

اسلامی: صنعت هسته‌ای به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در حرکت است
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 12:24

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق برنامه‌ای که مصوب شده و اخیرا هم مورد تاکید قاطع رهبر انقلاب قرار گرفته است، تلاش می‌شود تولید برق را به سقف ۲۰ هزار مگاوات برسانیم.

العالم ـ ایران

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت اظهارداشت: یکی از مهمترین دستاوردهای ما این بوده که توانستیم از فسفات هم کیک زرد تولید کنیم تا به منابع پرتو زا که اورانیوم باشد، اضافه شود.

وی با بیان اینکه ماه گذشته همکاران ما تولیم را هم به نتیجه رساندند، گفت: همچنین برای اینکه ما بتوانیم از راکتورهای کوچک مقیاس که از مواد پرتو زا به نام تولیم و سدیوم مذاب استفاده می کند، بهره برداری کنیم تحقیقات در خصوص سوخت را در این ماه به نتیجه رساندیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در سال های گذشته فقط یک نیروگاه برنامه ریزی و اجرایی شده بود که همان نیروگاه بوشهر است که ۱۰۲۰ مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می کند و تا کنون هم ۵۹ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است.

اسلامی افزود: ما به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات در حرکت هستیم و مردم بدانند که ما باید هدف گذاری مشخص شده را دنبال می کردیم ولی باتوجه به فراز و نشیب هایی که در مسیر صنعت هسته ای بوده است، این موضوع کمی به تاخیر افتاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه ای که مصوب شده و اخیرا هم مورد تاکید قاطع مقام معظم هبری قرار گرفته است را با سرعت بهتر و بیشتری پیش ببریم و تولید برق را به سقف ۲۰ هزار مگاوات برسانیم.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: ایران و آژانس تعامل پیوسته و پایدار دارند؛ روابط ما با آژانس براساس بیانیه اسفندماه با گروسی بر مبنای پادمان و ان.پی.تی است.

اسلامی افزود: در مورد ۲ مکان باقی مانده مدارک و مستندات را به آژانس ارسال کردیم، اگر مورد پذیرش واقع نشود روشنگری خواهیم کرد و مدارک و مستندات بیشتری ارایه خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها