دانشمندان اتمی رژیم صهیونیستی به جمع معترضان به نتانیاهو پیوستند

دانشمندان اتمی رژیم صهیونیستی به جمع معترضان به نتانیاهو پیوستند
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 13:40

بر اساس یک نظرسنجی، حدود یک سوم از صهیونیست‌ها مایل به ترک سرزمین‌های اشغالی برای زندگی در سایر مناطق جهان هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، دو روز پس از تصویب نهایی نخستین قانون از لایحه کاهش اختیارات قوه قضائیه رژیم صهیونیستی، در ادامه گسترش اعتراضات به این لایحه، تعدادی از دانشمندان اتمی این رژیم نیز تهدید به کناره‌گیری کردند.
دانشمندان عضو کمیته انرژی اتمی، پس از مدتی بحث داخلی میان خود، در پی تصویب قانون «لغو برهان معقولیت»، در حال بررسی اعلام کناره‌گیری هستند.
تصمیم به استعفای این دانشمندان فعال در کوره اتمی دِیمونا، به صورت فردی گرفته و اعلام خواهد شد.
کابینه، کمیته انرژی اتمی و مرکز هسته‌ای دیمونا هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.
این مرکز با نام رسمی «مرکز تحقیقات شیمون پرز» مکانی است که گفته می‌شود رژیم صهیونیستی برنامه تسلیحات هسته‌ای نظامی خود را اداره می‌کند و ده‌ها تا صدها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه آن دارد. اما رژیم صهیونیستی به طور رسمی سیاست «ابهام عمدی» را در مورد توان هسته‌ای نظامی ادامه داده است.
پیشتر بیش از ده هزار نیروی ذخیره نیز که مدتی از سال را داوطلبانه در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند اعلام کردند در اعتراض به تغییرات قضایی از حضور در نیروهای ذخیره خودداری خواهند کرد.
هزاران پزشک در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه اعتصاب کرده بودند، در پی مراجعه وزارت بهداشت و درمان به دادگاه کار برای مداخله، به کار خود بازگشتند. با این حال، بیش از یک هزار پزشک از قصد خود برای خروج همیشگی از سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.
در حالی که کابینه بنیامین نتانیاهو در نظر دارد قوانین جنجالی دیگری را به رأی‌گیری کنست بگذارد، اعتراضات گسترده علیه کابینه ادامه یافته است.
نخستین نظرسنجی انجام شده پس از تصویب قانون «لغو برهان معقولیت»، حاکی است که حدود یک سوم از صهیونیست‌ها مایل به ترک سرزمین‌های اشغالی برای زندگی در جای دیگری هستند.
بر اساس نظرسنجی انجام شده به خواست شبکه ۱۳، ۲۸ درصد از صهیونیست‌ها در حال بررسی مهاجرت هستند، هشت درصد هنوز در این باره مطمئن نیستند و ۶۴ درصد در این فکر نبوده‌اند.
این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۴ درصد از صهیونیست‌ها نگران هستند که تغییرات قضایی به امنیت این رژیم آسیب بزند و ۵۶ درصد نگران تشدید درگیری برسر تصمیمات کابینه، تا حد بروز «جنگ داخلی» هستند.
تنها ۳۳ درصد گفته‌اند اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر را باور دارند که گفته است سایر قوانین در لایحه تغییرات قضایی، ضمن دستیابی به سازش با مخالفان و حداکثر اجماع، تنظیم خواهد شد.
ارزش «شِکِل»، واحد پول رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر رسید و ارزش سهام و اوراق بهادار آن نیز ده درصد کاهش یافت.

پربیننده ترین خبرها