گزارش العالم از آیین عزاداری امام حسین (ع) در پاکستان به رغم تهدیدات کور تروریسم

چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 14:29

عاشقان اهل بیت علیهم السلام در پاکستان با وجود رعب و وحشتی که تروریسم کور درمورد برپایی شعائر حسینی (ع) در این کشور ایجاد کرده است، در آیین شهادت سرور و سالار شهیدان حضور یافتند.

العالم _ پاکستان

به گزارش خبرنگار العالم، پاکستان در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش شاهد آیین عزاداری و سوگواری محبان آن حضرت است. برپایی مجالس تعزیه و تجمع دسته های سینه زنی و نوحه خوانی با حضور گسترده محبان اهل بیت علیهم السلام، از بارزترین ویژگی های ماه محرم در پاکستان است.

یکی از شرکت کنندگان در آیین عزاداری سالار شهیدان گفت: ما هر چه داریم به برکت انقلاب جاوید حسینی (ع) است، امام حسین علیه السلام اکسیر حیات است که به برکت آن زندگی می کنیم و به همین دلیل مشتاقم معارف و مواهب کربلا را به فرزندانم منتقل کنم زیرا برکت دنیا و آخرت آنهاست.

با وجود خطرات امنیتی و تهدیدات تروریسم کور علیه عزاداران سیدالشهدا علیه السلام، پاکستانی ها اصرار دارند که آیین حسینی (ع) را باشکوه هر چه بیشتر احیا کنند و شعار "برای تو ای حسین! حتی اگر کشته شویم" را سر دهند.

ولایت علی یکی از حاضران شرکت کننده در آیین عزاداری حسینی (ع) گفت: «تکفیریون هرگز نمی توانند ما را به وحشت بیاندازند، به ویژه در مراسم سیدالشهدا علیه السلام. آیا چیزی لذت بخش تر از شهادت در راه ایمان است به ویژه اگر در این راه معشوق، اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم باشد.

محمد، کودک پاکستانی شرکت کننده در مراسم عزاداری امام حسین (ع) نیز گفت: من هر روز با مادربزرگم به اینجا می آیم و از هیچ چیز نمی ترسیم، زیرا همانطور که مادربزرگم می گوید، ما در این مراسم، عشق و انسانیت را گسترش می دهیم.

در پاکستان علاوه بر مراسم عزای حسینی که همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام از هر فرقه و قومی در آن شرکت می کنند، همایش ها و گردهمایی های علمی نیز برای تبیین درس های عاشورا و نهضت کربلا و به کارگیری آنها در زندگی عصر کنونی، برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها